31 Temmuz 2012 Salı

Eşek Arısı Kolonisi

Evimizin hemen ön balkonuna bir Eşek Arısı kolonisinin yuva yaptığını dün tespit etmiştim, Bu koloniden nasıl kurtulmam gerektiğini yazdığımda J. arkadaştan mantıklı bir çözüm gelmişti. Koloniye fazla bulaşmak istemediğimden arıcılık işiyle uğraşan köyümüz azalarından Erdal ARKALI ile irtibata geçerek yardım istedim.

Sağolsun kendileri biraz önce gelerek koloniyi yerinde tespit etti. 'Çözüm gayet basit, hava karardığında şeltoks gibi bir sinek ilacı sıkarak koloniyi yavrularıyla birlikte yok edeceksin.' dedi.
Kusura bakma azam, ben bu işe giremem, bu kadar canlının top yekün imha edilmesine karşıyım.

Netice itibarıyla, koloninin burada, yuva yaptıkları yerde, istedikleri zamana kadar ikamet etmelerine izin verdim. Ben koloniye dokunmayacağım, inşallah koloni de bana dokunmaz. Ne kadar tehlikeli olursanız olun, madem geldiniz benim evimi yurt edindiniz istediğiniz kadar kalın burada.

4 yorum:

Jardzy dedi ki...

Benim balkonda da vardı. Balkona çıkmaktan vazgeçtik :)

İyi yapmışsınız. Umarım karşılıklı olur bu.

ÇAĞATAY dedi ki...

Tek tük sokmalara razıyım, inşallah topluca saldırmazlar.

Jardzy dedi ki...

arı sokanı o sene hastalık vurmazmış derler :D

ÇAĞATAY dedi ki...

Büyük ihtimal bu sene beni hastalık vurmayacak demektir bu.