27 Temmuz 2012 Cuma

Bademler Oluyor

Badem ağaçları cins cins olduğu için hepsi bir anda olmuyor. Cinsine çeşidine göre yavaş yavaş olmaya başladılar.

Bademleri düşürmek için sabahın köründe kalkıyorum. Genelde sabahları rüzgar esmiyor. Esmeyince de adamı öldürüyor.  Ağaca sırığı vurmaktan adamın kolları kopuyor, bazende inatçı bir badem çıkıyor vur vur düşmüyor.

Fotoya yakından bakılırsa ne kadar kan ter içinde kaldığım anlaşılacaktır.
Bir ağaçtan iki çarşafa yakın badem düşürdüm. Bu gün çalıştığıma değdi.
2-3 gün güneşte kurumaları yetecek.
Dediğim gibi bademler cins cins, soldakiler daha önce topladıklarım, sağdakiler ise bu gün topladıklarım. Sağdakilere 'Akpayam' veye 'Kababağ' diyorlar. Ekonomik değeri diğerinden daha yüksek.

Bu sene verim az, düşüreceğüm 16 ağaç daha kaldı. Ancak 3 ağaç bir aya kadar açacaklar galiba.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Abiciğim son fotoğrafta her iki bademden de 8'er badem koymana bayıldım:) Bende simetri takıntısı vardır :) O yüzden dikkatimden kaçmadı...

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Bir alemsiniz yenge.

8'er taneyi ben ayarlamıştım ama kimsenin sayacağı aklıma gelmemişti.

Bileydim daha düzgün, daha simetrik koyardım bademleri...

ÇAĞATAY dedi ki...

Yenge, iyi ki çarşafların üzerindeki bademleri saymıyorsun, epey yorardı sizi...

Adsız dedi ki...

Yok abi o kadarını saymayı göze alamam :)

fermina daza dedi ki...

payam badem demek değil mi? çok seviyorum meyvenin sebzenin böyle başka isimlerini öğrenmeyi.
favorilerim mişmiş ve pirpirim :)

ÇAĞATAY dedi ki...

Evet F.D. Arkadaşım, bademe payam da diyorlar.

Gümüşhane'de patatese KARTOL diyorlar. J. arkadaş bilir.