12 Temmuz 2012 Perşembe

Köye Götüreceğim Kitaplar

Hat-ı zatında bu gün bu saatlerde köye gitmek için yola çıkmış olacaktım. Şrf'nin dairesindeki bir terslikten dolayı, hareket 24 saatlik bir sekteye uğradı. Yarın bu saatlerde Kırıkkale civarlarında olabilirim. 

Niyetim zeytinleride topladıktan sonra dönüşe geçmek olduğundan 3 ay kadar buralarda olmayacağım. 

Bu sırada köydeki boş saatlerimi kitap okuyarak geçirmek adetim olduğundan yanıma bazı kitaplar aldım. 

Birinci kitap; Anadolu'da Bir Köy Odası HATIŞOĞLU KONAĞI isimli, Ethem ERKOÇ'un yazdığı kitap Çorum'da bir konağın misafirhane olarak kullanılması, gelen geçen yolculara hayır babından konaklama imkanı sağlamasını, o dönemin Çorum'unu anlatmaktadır. 
İkinci kitap; bu kitabı ilk çıktığı gün almıştı Şrf. Hemen kargoyla köye bana yollamıştı. Hemşehrimiz Soner YALÇIN'ın Silivri günleriyle Hükümetin bir çıkmaza girdiğini anlatan kitabını okuyayamış, okudumsa da anlayamadığımdan tekrar okumak üzere köye götürüyorum.Köyde bitiremeyince yanımda Çorum'a getirmiştim, şimdi tekrar köye götürürorum. (Okurken kendimi kitaba verememiştim)
Üçüncü kitap; Gazeteci Ahmet ŞIK'ın Silivri'de tutuklu bulunduğu sırada yazdığı "PUSU Devletin Yeni Sahipleri" isimli kitap. Kitapçıma tembih etmiştim, basılır basılmaz getirtip bana telefon etti, kitabı bu gün aldım.  İçeriğini yazmıyorum...
Bu iki kitabı da kitapçım verdi, daha doğrusu bir çok kitap gösterdi "Beğendiğini içinden seç al." dedi. Ben de, Ahmet Hikmet MÜFTÜOĞLU'nun  ÇAĞLAYANLAR isimli kitabıyla, Jack LONDON'ın "Beyaz Diş" isimli kitaplarını seçtim. MÜFTÜOĞLU; bu kitabında Türk tarihinin çeşitli dönemlerini, bu dönemlerdeki acı olayları, halk bağlamında ele almış.

LONDON'ın kitabı "Beyaz Diş" ise, bir kurdun yaşamını anlatıyor zannedersem. (Okumadığım için bilemiyorum) Evveleden LONDON'a ne kızardım Komünist diye...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Gökan abi bende senin gibi kitap okumayı çok severim.aldığın kitaplardan beyaz dişi çok yıllar önce okudum.Eminim kitapların hepsindende ayrı tadlar bulacaksın.Şimdiden iyi tatiller...

mercan