17 Temmuz 2012 Salı

Kuruyan İncir Ağacımı Kestik

Şener BATIRLIOĞLU bahçe komşum. Kendisi İlçe Turizm Müdürlüğünden emekli memur. Ek iş olarak bu aylarda üniversitelerin kazı çalışmalarına gider. Bu gün işi olmadığından dolayı bahçeme gelerek incir ağacını kesmeyi üstlendi.
                                    
Emekli olmasına nazaran çok çevik bir insandır Şener bey. Önce incirin yan dallarını kesti.
Ana gövdeyi kesmeden önce evin su oluklarına zarar vermemek için üst dalları dahrayla budadı.
Sıra ana gövdeye gelince sanki benim gövdemi kesiyorcasına canım yandı. Daha 4 ay öncesine kadar canlı olan incir ağacım bir daha yeşermemek üzere bu topraklardan ayrıldı. uzun seneler gölgesinden ve meyvesinden faydalandığımız incir ağacımın yere düşmesini görmek beni epey üzdü.
Sensiz kaldı koca bahçe eyy incir ağacım. Kurumanda benim bir ihmalim suçum varsa beni affetme... 
Sen her zaman kalbimde yaşayacaksın. Söz veriyorum seni hiç unutmayacağım. Senden kalan iki parça kütüğü atmayacağım onlara gözüm gibi bakacağım. 
Operasyondan sonra Şener beyin ayaklarında kalan ağacımın son talaşları.

4 yorum:

Jardzy dedi ki...

Bitkilerin de ruhu olduğuna inanıyorum ama onları yemekten vazgeçmiyorum.

Evin, bahçenin tüm görüntüsü değişmiş.

ÇAĞATAY dedi ki...

Her şey değişti J. arkadaşım. Hiç bir şey eskisi gibi olmayacak...

Adsız dedi ki...

incir ağacına üzüldüm be enişte. meyvelerinden, gölge yaparak bizleri güneşten korumasından cok faydalanmıştık.. incir ağacı kesilince ev bile sanki yalnız kalmış gibii..

ÇAĞATAY dedi ki...

Ahmedim ev değil köy bile yalnız kaldı incir ağacı gidince. Biliyorsun köydeki tüm incirler bitince bir tek bu ağacın inciri kalıyordu. Canı çekenler Eylül sonuna kadar buradan incir yiyordu.