30 Temmuz 2012 Pazartesi

Evdeki Börtü Böcekler...

Bu yaz köye geldiğimden bu yana evin içerisinde ve bahçede denk geldiğim börtü böceklerin görüntüleridir.

Bu yeşil çekirge evin içerisindeydi.
Bu fosilleşmiş kertenkele büyük ihtimalle baharda ben buradayken evin içine girmiş, Çorum'a gittiğimde kapıyı üzerine kapamış olmalıyımki geldiğimde açlık ve susuzluktan ölmüş olduğunu gördüm. 
Bahçedeki incir ağacının yaprağına kamufle olmuş bir çekirgemsi yaratık. İncir yaprakları bir elin avucundan büyük olur, böceğin büyüklüğünü siz tahmin edin.
Bu, akşam uçan böceklerden, karanlıktan evde lambanın ışığına gelen bir böcek. Görüntüsü çok orijinal, Tavus kuşu gibi antenleri  var, gri ağırlıklı bir renge sahip olup gösterişli zar kanatları var.
Çok acaip bir örümcek, fotoğrafını çektiğim an, flaş patlar patlamaz ağıyla kendisini aşağıya sarkıtıp kayboldu. 
Bu akrebi de sabahleyin görüntüledim. Larva gibi bir şeyi avlamış onu yemeye çalışıyordu, kendisini yakından görüntülediğim halde kaçmayıp yemeğini yemeye devam etti.
Bu da ön balkondaki tavana yuva yapmış eşek arısı kolonisi, İşte bunlardan korktum, arı kovanına çomak sokmak istemedim ama en kısa zamanda bunları yok etmem lazım. Balkonda yemek yerken hemen başımıza üşüşüyorlardı, koloninin bu kadar yakında olduğunu bilmiyordum. Hiç bu kadar kalabalık bir Eşek Arısı kolonisi görmemeiştim.

Ne yapsam, bunları nasıl yok etsem ki?

3 yorum:

Jardzy dedi ki...

Arıyı dumanla kovup, peteği imha etmeniz lazım. Ama sakat iş.

ÇAĞATAY dedi ki...

Duman dediniz de aklıma güzel bir fikir geldi.

Azamız Erdal beyin hemen benim yakınlarımda kovanları var. Her gün akşama doğru geliyor, geçenlerde duman vermişti arılarına, bu akşama doğru geldiğinde ondan yardım isteyim, çok teşekkürler değerli J. ölümcül bir dert bu, hemen çaresine bakılmalı...

ÇAĞATAY dedi ki...

Arkadaşım J.

Köyümüzün azalarından Erdal bey gündüzleri kazıda çalışıyor, akşamları arılarına bakmaya mutlaka geliyordu bu akşam gelmedi. bademe gitmiş, oğlu Mehmet'i göndermiş.

Erdal beyi aradım, durumu anlattım, 'Abi sen karışma ben yarın akşama doğru gelir bakarım' dedi.

Biraz önce koloninin görüntüsünü almaya çalıştım ama karanlıkta net çıkmadı. küçük canavarlar kendileri yaptıkları peteklerinde uykuya dalmışlar, peteklerin içerisinde beyaz beyaz duran şeyler yani çıkacak olan yavru larvalarmış, ne kadar korkunç bir durumla karşı karşıyayım.

Şğyle mübarek bir günde hayvanları öldürmekte istemiyorum, beklemedeyiz...