20 Temmuz 2012 Cuma

Hızırşah Köyündeki Eski Kilise

Hızırşah köyümüzün Marmaris yolundan gelirken girişinde, Hızırşah Köyü tabelasının hemen karşısında bulunan eski kilise.
Kilisenin tarihini köyde kimseler bilmiyor. Yalnız, köyümüzün girişinde bulunan Selçuklular döneminden kalma camiden daha eski olduğu bilinmektedir. 

10 yıldır bu kilisenin önünden geçerim ama burada kilise bulunduğunun yakın bir zamana kadar farkında değildim. 

Yoldan geçerken dikkatlice bakılmadığı sürece burada kilise olduğu anlaşılmamaktadır.
Kilisenin giriş kapısı. Binanın sağında solunda pencere bulunmamaktadır. 

Köye ilk geldiğim günlerde, muhtarın masasının üzerinde küçük bir el kitabı görmüştüm, kitap Almanca dilinde yazılmış olup Datça ve köyümüzle ilgili elle yapılmış karakalem çalışmaları vardı. Örneğin, Domuz Çukuru'nun, Yaka köyün, Mesudiye ve Haşlama taraflarının karakalemle çizilmiş resim, plan ve krokileri vardı. Bir yolunu bulup kitabı muhtardan isteyememiştim. 
Bu bölgeye Almanlar çok önem veriyorlar. İngiliz arkeolog Charles NEWTON'un Knidos Aslanını çalarak İngiltere'ye götürdüğünü herkes biliyor zaten.

Bu kısım kilisenin arka tarafı. Yukarıda bir aydınlatma penceresi bulunmakta. Bina ne kadar eski olursa olsun gene ayakta.
Giriş kapsında bulunan asma kilidin yeniliğine bakılırsa burasının mutlaka bir görevlisi olduğu anlaşılmakta. Kilidin bir karış üzerinde yuvarlak bir delik bulunmakta olup Senjamin'in tam objektifine göre ayarlanmış gibiydi. 
Senjamin, bu delikten baktığında gördüğümüz bu manzara ortaya çıktı. Yukarıdaki, ışık gelen yer arka taraftaki pencere.

Gerçi bu konuyu şöyle mübarek bir günde açmak istemezdim, aşırı dini bir takıntım olmadığından dolayı açtım.

Bu sırada da tüm Müslüman halkımıza hayırlı ramazanlar dilerim.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Son çektiğin fotoğrafta kilisenin büyüklüğü dahada net belli oluyor.O kadar küçük bir delikten bu kadar güzel bir fotoğraf çıkması pes valla :) Senin ve aileninde ramazanı kutlu olsun.Allahım daha nice ramazanlara kavuştursub inşaallah....

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Aynı Naci beylerin Kapadokya'da ki kiliseleri gibi değil mi yenge.

Sizlerinde ramazanı kutlu olsun. Bu sıcaklarda ben oruç tutamadım daha önümüzde çalışacağımız günler var. Benim haricimdeki herkes oruç tutuyor, bakalım nereye kadar tutacaklar bu sıcaklarda.

Adsız dedi ki...

Evet Kapadokya'daki kiliselere çok benziyor.Naci'de oruç tutmuyor :) Tüm oruç tutanlara allahım kuvvet versin ....

mercan

Jardzy dedi ki...

bizim kilisenin ters dönmüş hacı haricinde bir özelliği yok, sadece yeri muhteşem.
size daha önce gönderdiğim bir link vardı ya hani, orada o hacın fotoğrafı mevcut.

ben de oğlum Benjamin'i alınca daha detaylı çalışacağım!

ÇAĞATAY dedi ki...

Anladım, fotoyu hatırlıyorum. Link evdeki pc'de kaldı.