25 Temmuz 2012 Çarşamba

CerenJ Ağacım geldi

Bilindiği üzre köyümdeki İncir ağacım kurumuştu. Onun yerine bir ağaç dikmem gerekiyordu, sorduğumda soruşturduğumda bahçeye yakışacak olan Jacaranda ağacı idi.

Ülkemizde adı Jakaranda olan Ceren kardeşimin tafsiyelerinden faydalanarak bu ağacı dikmeye karar vermiştim.

Ama, ağacın fidesini nereden bulacaktım?  Onu da hallettik.

Sağolasıca Kardeşim J. gerekeni yaparak ağacı buldu, buluşturdu bana yolladı.
Datça'da MNG kargo yokmuş,

Bre MNG kargo Datça'da neden yoksun? Halbuki burasının çoğu il ve ilçeden kargoya ihtiyacı var. Çağla mevsimi çağla, badem mevsimi badem, bal, zeytin yolluyor millet dört bir tarafa, Gariban Gökhan ağaya ayda yılda bir kargo yollamıyorlar ki.

 Fotoğraflarda görüldüğü gibi CerenJ ağacının geliş, daha doğrusu büyüyeceği yere gelişinin görüntülerine tanık oluyoruz. Ağaçlarım çok kıymetlidir benim, benim için insan haricinde tüm varlıklar kıymetlidir zaten, düşünemedikleri, hareket edemedikleri, ağızları olup dilleri olmadıkları, kendilerini savunamadıkları için... 
Yeni ağacımın fotoğraflarını çekmelere doyamadım. İlk defa buraya geliyordu ağacım, yaprakları açmış olda da Datça'nın havasını ilk defa soluyordu, Yaklaşık 800 kilometre yol almıştı doğduğu topraklardan,
Güzel ağacım, sen ne kadar topraklarından sökülüp buralara getirilmişsen de bana emanetsin. Ben senin yeni sahibin, babanım. Sen bana emanetsin, senin büyümen için elimden gelen her şeyi yapacağım.

Sen daha bu dünyanın nasıl bir yer olduğunu bilmiyorsun, dalların uzadıkça, yaprakların dökülüp yenilendikçe dünyayı tanıyacaksın. Çok şeyleri duyacaksın altında oturanlardan, iğreneceksin belkide bu dünyadan.

Ama yalnız değilsin, yanında kardeşlerin var. Çağla-badem, incir, limon, portakal, yeni dünya gibi kardeşin ağaçlar. Hiç bir zaman unutma ki, benim gibi bir baban var... Şu saatten sonra sen benim evladımsın...

Canım ağacım, benki de ben senin gölgende olacağım yıllar sonra, aynı yerde, yanında. Zira beş bin yıl önce ölmüş bir insan var yanında... 

J. Kardeşim, ne kadar sevinç içerisinde olduğumu bilemezsin, gönderenden, getirenden Allah razı olsun. Ağacın ilk suyunu verdim, dikileceği yerin yanına koydum, sabahleyin serinlikte sonsuza kadar kalacak yerine dikeceğim. Çok sağ ve var olasınız...

5 yorum:

fermina daza dedi ki...

ay hadi inşallah güzel güzel büyüsün. heyecanlandım ben de okurken :)

Jardzy dedi ki...

Dayım sağolsun :)

:))))

Ne güzel anlatmışsınız sanki yeni bir evlat gibi.

İnşallah yerini beğenir,korktuğum şekilde hasarsız gelmemiş neyse ki!

Artık kendisini takipteyiz!!

ÇAĞATAY dedi ki...

Sağolunuz f.d. arkadaşım.

--------------------------

J. arkadaşım, çok güzel ambalaj yapılmış kesinlikle hasarsız gelmiş.

Hep beraber takipteyiz.

Adsız dedi ki...

Yeni ağacın daha doğrusu evladın hayırlı olsun Gökhan abi.Çok güzel bir yazı olmuş.Yüreğine sağlık...

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Sağol yenge, İnşallah kazasız belasız büyütürüz ağacı.