26 Temmuz 2012 Perşembe

CerenJ Ağacımı Diktim


Ağacımı diktim. Dikmeden önce tecrübeli, bu işlerden anlayan, bilgili birini aradım aklıma Abdullah amcam geldi.

84 yaşındaki Abdullah amcamı üşenmedim gittim evinden aldım, getirdim. 'Sen eski topraksın, diktiğin ağaçlar yıllardır diktiğin gibi ayakta duruyor, bunuda dik bu da  yıllarca ayakta dursun.' dedim.

Çukurun ilk kazmasını da son kazmasını da kendisi vurdu.

Damadım Aydın'ı çağırdım. 'Dik bu ağacı açılan çukura.' dedim.
Dikim işleri devam ederken bende bildiğim dualar ve temennilerle dikenlerin başında bulundum. Sağ olsun Abidin Bey, öyle güzel bir ambalaj yapmış ki, 40 santimden fazla tüp naylonun içinde göndermiş ağacı. Naylon yırtıldıktan sonra olduğu gibi toprağın içerisine gömüldü. Gömülmeden önce zemine yarım kova keçi gübresi dolduruldu, ağaç toprağıyla beraber, kökleri güneşten korunarak tecrübeli ellerle dikildi.

İyi ki geldin güzel ağacım, ben olmasam da sen asırlar boyu bu topraklarda olacaksın. Dikildiğine 3-5 kişi canlı olarak, 3-5 kişi de görsel olarak şahit oldular. Büyüdüğünde, her ilkbahar mavi mavi çiçekler açtığnda, bizler çok uzaklarda veya hiç bu dünyada olmasak da şahitlerini asla unutma...

Değerli arkadaşım J. tekrar teşekkürler...

Teşekkürler Ceren kardeşim...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

İnşaallah ağacın tutar ve yerini çok sever.Sana ailene ve tüm sevdiklerine yıllarca göz kulak olmasını dilerim.Ceren ağacımız bende seni takipdeyim bilesin :)

mercan

Jardzy dedi ki...

İnşallah tutar. Artık o bizim de ağacımız.

Sağolsun Abidin bey.

ÇAĞATAY dedi ki...

Temennileriniz için sağolunuz yenge.

ÇAĞATAY dedi ki...

J. arkadaşım, tutmaması için hiç bir neden kalmadı.

Demin bir söğen çaktım yanına. Rüzgarda sallanıp kökünü oynatmaması için.

Yanlara giden dalları topluca bağladım, biraz daha büyüdükten sonra sağa sola açılması için.

Şimdilik keyfi yerinde. Ara sıra kontrol ediyorum, hiç bir yaprakta zayıflama, kuruma, sararma gibi emareler görülmüyor.

Belli ki yerini çok sevdi. Sağolasınız...

Sadece C. dedi ki...

Aaaaaaa Harika bir haber bu :) CerenJ'ye uzun ve mavi bir ömür dilerim, birkaç sene içinde gölge vermeye başlar gibime geliyor. Fikirde azıcık katkım oldu ama asıl zikir önemli, Jardzy ve Abidin Bey'e ve dikenlere teşekkürler!

ÇAĞATAY dedi ki...

CERENMUS Kardeşim,

Sizin fikirleriniz doğrultusunda diktim ağacı, J. ve Abidin Bey'e ne kadar teşekkür etsem azdır.

Haşim abimin ikazları da çok faydalı oldu. Sağolsun kendileride.