13 Temmuz 2012 Cuma

Navigasyon...

Bu gün saat 16:00 sularında yola çıkıyorum. İki gündür arabanın ufak tefek bakım işlerini yapmış lakin mazot almamıştım. Mazotu iyice bitirdim, göstergedeki kırmızı ışığı da yaktıktan sonra gittim depoyu doldurttum. Görüldüğü üzere depo 167.00 liraya doldu. Bu mazot beni Muğla il sınırlarına kadar götürür, yaklaşık 900 kilometre falan. 

Bu sırada da marabam Şrf'nin kartını kullandım.  
Asıl konumuz olan NAVİGASYON'a gelelim. Sağ olsun Elvan abim biraz teknoloji özürlü olduğundan teknolojinin gerisinde kalıyor çoğu zaman. Örneğin altında bir araba var kaç model olduğunu bilmiyorum ama kendisi bu arabasını hiç bir arabaya değişmez. Reno Menager marka. Ama arabası pırıl pırıl, hiç bir yerinde darbe, iz, pas, küf yok. Çoğu zaman konuşurken: "Benimkisi makam arabası." der. Gerçekten de bu arabalar ilk önce çeşitli devlet dairelerinin müdür ve müdür yardımcılarına makam arabası olarak getirilmişlerdi. 

Fotoğrafta Elvan abi hobi bahçesinde, arabası da konteynerının önünde.    
Elvan abi, ne zaman aldığını bilmiyorum bir navigasyon cihazı almış. arabasının önüne takmıştı. Kışın bana gösteriyordu: "İşte şöyle yapacaksın, şurasına basacaksın, yol gösteriyor, sesli uyarıyor, 100 metre-70 metre sağa-sola git falan diyor." diyordu sonra haritayı kapatıp video klipleri açıyor şarkı-türkü dinletiyordu bana.

Daha doğrusu navigasyonu, cep telefonlarındaki müzik-video gibi şeyleri dinlemek için kullanıyordu. O zamanlar iyi de para vermişti bu kullanmayı bilmediği alete. 

"Niye aldın sen bunu? Gittiğin yerler belli, buna senin ihtiyacın yok ki." dediğimde: "Gökhancığım, herkes almış, dünürde de var, ben de aldım." demişti. 

Geçen akşam beraber takılmıştık Elvan abimle, çamlık tarafına gitmiştik benim arabamla. 2'şer, 3'er bira içmek, yalnız kalacağımız günleri konuşmak üzere. Ben bir ara tuvalet için aşağı indiğimde Elvan abim navigasyonu cebinden çıkartarak takmış benim arabaya. 

Arabaya bindiğimde: "Bu ne şimdi abi?" dediğimde. Çorumluca: "Sus heri, fazla dınîlama, benden sana hediye." demez mi.    
Dün bütün gün üzerinde çalıştım aletin. Girdisini çıktısını epeyce öğrendim. Öğrendim ama bu gene benim işime yaramayacak. Ben gideceğim güzergâhları gözüm kapalı biliyorum, takıldığım yerde haritam var ona bakıyorum. Ben Türkiye'mi karış karış biliyorum. ili, ilçesi, köyü , kasabası, nahiyesi hatta mezrasını dahi biliyorum.   
Bu kısım aletin ana sayfası, buradan istediğin şıkkı seçip parmağınla dokunman yetiyor. 
Elvan abim, bir de kafasına göre klipler yükletmiş alete. Hep Çorum, Ankara, Çankırı üçgeninden parçalar. 

Neyse, giderken dinlerim bari. Sağ olasın Elvan abi, teşekkürler... Ben gelene kadar kendine iyi bak, çocukları bayram dolayısıyla memlekete yollarım, kendini ayarla bayramdan sonra gel yanıma. 



2 yorum:

Jardzy dedi ki...

ben o cihaza sadece şehirde ihtiyaç duyuyorum.
güle güle şarkı-türkü seyredin.

iyi yolculuklar.

Adsız dedi ki...

Yolunuz acık olsun...Navigasyonun da hayırlı olsun Gökan abi :)