18 Temmuz 2012 Çarşamba

Yedekteki 5 İncir Ağacım

Bahçeyi aldığımda bir tek bu kuruyan incir ağacı vardı. Bu da kara incirdi. Çocuklar ufaktı o zamanlar kara inciri sevmediler yeşil incir istediler, ben de 5 tane incir diktim. Bu ağacı rahmetli Arif amcamla beraber dikmiştik. 8 sene oluyor.
Bu sırayla 3 inciri gene Arif amcam benim haberim olmadan dikmiş. 3 sene önce. Burası boştu ben de 3 incir diktim demişti. Bunlar bu sene mahsul verecekler.
Bu ağaç Kadın İnciri dedikleri cinstenmiş. 4 sene önce ben dikmiştim, bu sene ikinci senesi olacak mahsul vereli.
Ben ileriyi düşünerek dikmiştim bu ağacı. Şimdiki ağacıma bir şey olursa hemen yanında bu devam etsin diye. Lakin fazla düşünememişim, keşke 2 metre daha sağa dikseymişim. Ağacın üzerindeki meyveler görülmektedir.

Yukardaki fotoğrafta arabam görülmekte, araba güneşte kaldı incirin kurumasından dolayı. Ben de idareten çağla toplarken yere serdiğimiz yazgılarla örttüm arabayı...

7 yorum:

delimine dedi ki...

tam olarak ne zaman mahsul zamanı? incir olsa da yesek diye manav gözlüyorum...

Jardzy dedi ki...

ceviz var mı bahçede?

ÇAĞATAY dedi ki...

Bir haftaya kalmaz Datça incirleri olur. Yakınlardaysanız bekleriz...

ÇAĞATAY dedi ki...

J. arkadaşım burada ceviz olmuyor. Çorum'da var. Ekim gibi Çorum'a gittiğimde İskilip cevizlerinden göndereyim size.

Adsız dedi ki...

Gökhan abi kesmek zorunda kaldığın kurumuş incir ağacın için üzülmüştüm. Ama bu ağaçları görünce keyfim yerine geldi :)

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Mercan Hanım, ağaç çok. Seneye denk getirin gelin. Bizleride yalnızlıktan kurtarın.

ÇAĞATAY dedi ki...

Yenge, buralar tam Mustafa'ya göre, onun canını sıkacak kimseler yok, istediği gibi takılır.Mustafa ve Naci beye çok selam söylüyorum gerçekten çok özledim onları.