1 Ağustos 2012 Çarşamba

Kedi Kolonisi

Doğada olmak bir başka güzel oluyor. Hiç görülmeyen şeylere tanık oluyor doğada yaşayanlar.

Dün zeytin ağacımın altında, sağında, solunda çıkan filizleri kesmiştim. Bu kendiliğinden çıkan filizler hem ağacın sağlıklı büyümesine hem de zeytinlerin gelişmesine engel olmaktaydı. Bunların kesilmesi gerekiyordu. Ben de aldım elime ağaç makasını, testereyi resimde görüldüğü gibi filizleri budadım.

Meğerse filizleri budadığım yerde, tam üzerine bastığım yerde bir kedi kolonisi varmış, şöyle ki, bembeyz bir anne kedi ve 4 yavrusu burada taşların arasında yaşıyorlarmış.

Sabahleyin bahçemi kontrol ederken Karakız kedimin dikkatini çekmiş dikkatlice bir yerlere bakıyordu, ben de dikkatlice bakınca kedi yavrularını gördüm. Bir anne kedi, 3 bembeyaz ve bir tane simsiyah yavruyu.  
Anne kedi bizi görünce yavrularının yerini göremememiz için hızla yuvayı terk etti.

Bu sırada Senjamin elimde değildi koşarak evden Senjamini aldım geldim.
Senjamini almaya gittiğimde ağacın dibinde oynayan yavrular, ağacın altındaki taşların arasına kaçmışlardı. Bu yüzden tüm yavruları görüntüleyemedim. Vahşi doğa fotoğrafçıları gibi bir müddet bekledikten sonra ufak yavrulardan birisi merakla dışarıya çıktı. Ne kadar merakla etrafına bakındığını görüyorsunuz.    
Beni fark edince, taşların arasındaki yuvalarına kaçtı, yavruyla gözgöze geldik, o kadar sevimli bir kediydi ki...

İşte doğada yaşamanın güzelliğinin görsel anlatımı...

4 yorum:

fermina daza dedi ki...

son fotoğrafı çok beğendim, national geographic fotoğrafı olmuş :)

ÇAĞATAY dedi ki...

Fermina Hanım, sabah erkenden kalkıp yavrular oynaşırken fotoğraflarını çekmeye çalışacağım, yarın sabah burada olmak üzere...

Jardzy dedi ki...

Ben de son fotoğrafı çok beğendim. O kediyi yollayın bana yaş günü hediyesi!

ÇAĞATAY dedi ki...

Ah bee J.

Yavru emiyor daha, anasından ayıramayız ki

Anası biraz daha büyütsün, konteynır önüne kadar kapıya teslim.

Ya da, yolladım kabul edin, kedi sizindir...