20 Temmuz 2012 Cuma

CerenJ Ağacı

Bu gün elim değmişken CerenJ ağacını aradan çıkartayım dedim. Buraya bahçenin adını yazmıyorum reklam olmasın diye. 'Niye' diye soracak olursanız bahçenin sahibini sevemedim de ondan. 

Bahçe, Petrol Ofisi'nin hemen yanında, büyükçe de bir yer. 
Aklınıza gelen her çeşit ağaç ve çiçek var. Genelde çiçek ve ağaçların hepsi bu bölgeye, bu coğrafyaya uyum sağlayanlarından. Çiçekler saksılarda, ağaçlar tüplerde, tam düşündüğüm gibi.  
Bahçe sahibi arkadaşın sağındaki, ince uzun yapraklı olan Jakaranda ağacıymış. 'Daha büyüğü yok mu' dediğimde, 'Bir tek bu var elimde.' dedi.

Özelliklerini sorduğumda eksiksiz olarak anlattı. Bir ara konuşma esnasında 'Pek su istemez.' dedi. Ya arkadaş, bu tropikal bir ağaç değil mi, neden pek su istemezmiş ki.' Buranın sıcağında çam ağaçları bile susuzluktan kuruyorken bu daha fide, hayda hayda kurur. 

Ağacı gözüm pek tutmadı, başka bir yere bakarım diye geçirdim içimden. Fiyatını sorduğumda da 60 lira demez mi bir de. 
Begonvillere baktım, gayet güzel görülüyorlardı. Boy boy sıralamış, büyükten küçüğe saksıların içinde, dikilmeye hazırlar. Bir de fiyatlarını sordum. '35 liradan başlıyor 100 liraya kadar.' dedi. 

35 liralıklar bir karış boyunda ufak bir saksının içinde. Fesleğenler olur ya ufak saksılarda onun gibiler. 'Arkadaş, sen bunların fiyatlarını çok abartıyorsun.' dedim. 'Fiyatlar böyle.' dedi. 

Bu arada Ferminanım'ın kulaklarını çınlattım. Kendileri buraları iyi bilirler, buraların ne kadar pahalı olduğunuda bilirler. 

'Arkadaş' dedim. 'Gelmişken boş çıkmayayım, şu orta boylara 25 lira vereyim.' dedim. Hat-ı zatında ben pazarlık yapmayı katiyetle sevmem. 'Gerçi ben bu begonvillere köyde para bile vermeden alırım da şuraya girmişken alışveriş yapmadan çıkmayayım.' dedim çocuğa. 'Olmaz veremem abi' deyince. 'Tamam koçum, bir şey almıyorum ben de.' diyerek bahçeden çıktım. 
Karşıdaki Gocadağ'ın eteklerinde, Marmaris-Datça Devlet Karayolunun üzerindeki çiçekçi bahçesinden hiç bir şey almadan çıkıp köyüme döndüm...

6 yorum:

fermina daza dedi ki...

aa aklını kaçırmış herhalde, begonvil yahu bu?! hiç sevmiyorum böyle esnaf, ver işte 25 liraya, dükkanın bereketi artar.

iyi yapmışsınız bi şey almadan çıkmakla.

ÇAĞATAY dedi ki...

Değerli arkadaşım F.D.

Zaten bu çiçeği kendisi yetiştirmiş saksılarda, bir maliyeti de yok kendisine. Zarar diye bir şey mevzuu bahiste değil.

Köyde hangi evden istesem bir kök kopartır verir bana. Sarmaşık gibi bir şey bunlar zaten.

Ama görüntüleri çok güzel, yaprakları sık, balkonun önünü hemen 1-2 senede kapatırdı.

Jardzy dedi ki...

Begonvil hayalimdeki evin kapısı önünde büyüyecek ağaçtır.

Ben alışveriş üzerine hediye veren esnafın müşterisiyim. İyi ki almamışsınız.
Hemen dayımla görüşüp, size Jakaranda yollayabilir mi öğreneceğim. Bana özelden adresinizi yollar mısınız?

ÇAĞATAY dedi ki...

Çok teşekkürler ederim J. Kardeşim.

Yarın ilk işim köyümdeki tüm begonvilli evlerin fotoğraflarını sizin için çekmek olacak.

Adsız dedi ki...

Çok haklısın Gökhan abi .Komşundan alırsan bence çiçeğinde daha başka bir anlamı olur.Ben yıllar önce dostlarımdan edindiğim çiçekleri daha başka severim :)


mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Doğru söyledin yenge, dostların çiçekleri başka oluyor.

En azından sorumluluğu oluyor, ister istemez çiçeğe bakıyorsun.