28 Temmuz 2012 Cumartesi

Datça'nın Pazarı...

Şimdi bakacağınız bu fotoğraflar internetteki en kapsamlı Datça pazarının fotoğrafları olacaktır. Fotoğrafları sıraya koymuştum ama netteki kopukluktan sıralar karıştı. Gerçi fark etmez, pazara bu sokaktan gireceğinize diğer sokaktan girmiş olacaksınız, netice itibarıyla gene pazara girmiş olacaksınız.

Pazarın girişindeki manav, burası pazarda dahil olmak üzere tüm hafta sonu açık.

Pazarın hemen girişinde Fethi BIÇAK amcamın tezgahı. Kendisi dağlardan topladığı otları nane, kekik, narpuz, adaçayı, keçiboynuzu öğütülmüşü, karabaş gibi otları satar. Sattığı malzemelerin ne işe yaradığını, hangi organa iyi geldiğini internetten indirdiği kağıtlarla alıcıları bilgilendirir.
Bal, bakliyat satılan bir tezgah.
Gene köylülerimden birinin tezgahı, mevsimin en bol olan ürünlerinden.
Burada da vatandaşın birisi gözünüzün önünde yufka açarak satıyor.
İncirler ilk defa bu hafta pazara çıktı.
Pazarın kurulduğu sokaklardan birinin görüntüsü.
Pılı pırtı, tişört, iççamaşırları satılan sokak.
Bir deri mamulleri satan pazarcı. Her türlü deri eşya mevcut.
Bayanlara hitap eden bölüm, buranın fotoğrafını çekerken çok sıkıldım.
Zeytin ve yağ satan satıcı, Yaka köylüymüş.
Peynirciler bölümü.
Tavuk mamulleri satan karavancı, alıcı ise bizim Şrf...
İncik boncukçular. Bu fotoğrafı yakalamak için çok beklerdim, zira önü çok kalabalıktı.
Pazar yerinin ana caddeden girişi, PTT'nin yanından.
Gene incik boncuk satan bir tezgah.
Elbiseciler bölümü.
Bu da Abdullah amcam. Sabah erkenden gelmiş, bademleri bitirmiş, elinde bir tek Kudret Narı kalmış. Kudret Narı dedikleri şeyide kendisi yapıyor. Ufak kavanozların içerisine öğütülmüş kudret narı koyduktan sonra birazda zeytin yağı koyuyor, mideye iyi geliyor diye 8 liradan satıyor.
Zeytin yağı, badem, vs. satan bir dükkan.
Her cumartesi Yunan adalarından Yunanlılar geliyordu pazara, onlara baktım ama göremedim, belkide öğlenin sıcağında bir yerde oturmuşlar havanın biraz serinlemesini bekliyorlardı.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Pazarınıza özellikle meyve tezgahlarına bayıldım.Bu havada da soğuk soğuk meyve yemeside bir başka olur :)Abi bayanlara özel tezgahın resmini çekerken ne kadar zorlandığını tahmin edebiliyorum :)


mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Ayıp oluyor yani, elinde makine çamaşırcıların sokağının fotoğrafını çek.