14 Ağustos 2012 Salı

Datça Burgaz'daki Kazı Çalışmaları Sona Erdi

Nadire Hocanın başkanlığındaki Datça Burgaz kazı çalışmaları bu hafta başı sona erdi. İşçilerden köylüm Şenol BATIRLIOĞLU'nun yorgunluğu kazı çalışmalarının ne kadar zor bir ortamda gerçekleştirildiğini sanırım anlatmaktadır.  
Kazı Başkanı Bronz Heykel Nadire Hoca, son çalışmalarını yaparken. 
Kazıda çalışan köylülerimden hiç yorulmayan birisi varsa o da Ömer'di.
Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nden gelen stajyer öğrencilerden bir tanesi yaz boyunca yanmamak için direndi, uzun kollu elbiseler giyerek yanmamayı, beyaz kalmayı becerdi. 
Yine Ortadoğu Üniversitesi öğrencilerinden kazı çalışmalarına katılan bir tanesinin son notlarını alırken.
Köylüm Erdal beyin bitkin hali...
Nadire Hoca, kazının son günü bile işçilerini terlerinin son damlasına kadar çalıştırdı.
Kısa ve sınırlı bir zamanda büyük işler başardılar, kamyonlarca toprak kazılarak eski yerleşim birimi ortaya çıkartıldı.  
En derine inilerek şehir gözler önüne serildi.
Nadire Hoca işçilerini de düşünmüştü. O, zaten kendinden başka her şeyi düşünmüştü...

Deniz seviyesine inen bir odada toplanan deniz suyunun içerisine yenmek üzere karpuz bile attırmıştı.
Köylülerimle hatıra fotoğrafı bile çekindim.
Sağolsun Nadire Hocam bana Prof.Dr. Numan TUNA Hocanın 'Knidos Teritoryumu'nda Arkeolojik Araştırmalar' isimli Knidos kazılarını görsel ve yazınsal bir şekilde anlatan değerli kitabını hediye etti.   

Nadire Hoca, kazıda emeği geçen herkese üzerinde Burgaz kazılarıyla ilgili, tasarımı gemi pruva simgeli Knidos sikkesinden esinlenerek yapılan 'Ortadoğu Teknik Üniversitesi Burgaz Kazıları 1993-2012' yazılı tişörtlerinden dağıttı.

Bana da bir tane, hatıra olarak verebilirdi ama unuttu sanırım, canı sağolsun...

Burgaz kazı çalışmalarında gerçekten önemli işler başarıldı başarılı ekibin tüm bireylerini canı gönülden kutlarım, iyi ki varsınız sizler...

3 yorum:

fermina daza dedi ki...

bana da kimse tişört vermedi bunca senedir! ben de isterdim oysa bi tişört.
kazı numan tuna başkanlığında yürütülüyor, nadire asistanıdır hocanın ama arazi işlerinden o sorumlu tabi.
kazı bittiyse numan hoca'nın ankara'ya dönmesi yakındır, bu da benim ders çalışmam gerektiği manasına geliyor. ahhahaha eyvahlar olsun!

fermina daza dedi ki...

ay yazmayı unuttum, şenol abi geçen sene bana çok yardım etmişti toprak örneği alırken, tezimde ona da teşekkür edeceğim :)

bi de o öğrencilerin hiçbiri odtü'den değil, hacettepe'den kocaeli'nden falan geliyorlar. bizim bölümde öyle öğrenci kalmadı hiç, herkes kazık kadar ve doktora yapıyor :)

ÇAĞATAY dedi ki...

Şenol bey dediğiniz gibi kazının en eskilerinden.

Öğrencilerin ODTÜ'den olduklarını sanıp öyle yazmıştım, yanlışımı doğruladınız teşekkürler.

Branşınız harika, ne yapın edin çok çalışın, gerçi sizin seçiminiz mutlaka çalışırsınız. Biryerlerde kazı çalışmalarında olduğunuzu duyarsam hemen gelirim oralara ben de çok seviyorum bu işleri.