23 Ağustos 2012 Perşembe

Köyümde Düğün

Geçen köyümde düğün vardı biraz fazla kaçırmıştım demiştim o konuyu açıyorum.
 
Düğün sahibi Zeki amcanın damadı aslen Datçalı olup Reşadiye mahallesinden köyümüz eniştelerinden emekli pol.me. Halil beyin -sağdaki gömlekli- oğlunun düğünü idi.  
Buralardaki adete göre önce yemek verilir akşamlayın da Balo dedikleri herkesin en güzel kostümlerini giydikleri takı takma merasimi olur.
 
Yemek köyümüzün okul meydanında verilir. Eski kapanan okulda, şimdilerde buradı hanımlar için çeşitli branşlarda kurs yeri olarakta kullanılır.
Köyümüz hanımları Harmandalı oynarken...
Düğünden enstanteneler. Çok yorgun olduğum işin detaylara giremiyorum affedin beni.
Düğünün orkestrası Ezgi grubu.
Yemek hazırlayan hanımlar.
Yemek boşlarını yıkayan hanımlar.

 Halil bey, düğününüz gerçekten çok muhteşem geçti, genç evli kardeşlerime ömür boyu mutluluklar dilerim.

8 yorum:

Jardzy dedi ki...

köy düğünü!

4 senede sadece 1 kere gittim. şu kadın/erkek ayrılması hoşuma gitmediği için kınalara, düğünlere gitmiyorum buralarda.

aradaki fark bu işte.
deyyus meselesi geldi aklıma.

ÇAĞATAY dedi ki...

Değerli Kardeşim J.

İlk defa bu saatlerde sizi buralarda görüyorum, belli ki birilerine kızıyorsunuz, yoksa erkenden uyuyordunuz siz.

İşte diğer köylerle benim köyüm arasındaki fark, iyi tespit etmişsiniz gene...

fermina daza dedi ki...

hah ben de j.'ye aynı şeyi sordum kendi blogunda :)

şunu yazmaya geldim; bu memlekette her köy hızırşah gibi olsaydı huzur içinde yaşıyor olurduk.

yazdım, gidiyorum şimdi :)

ÇAĞATAY dedi ki...

Gerçekten doğru söylüyorsunuz f.d. Hanım.

Jardzy dedi ki...

Alevi köylerinde böyle bir durum yok ama.

Onlarda da genç nüfus olmadığı için düğün olmuyor :/

Yine de köyün düzenlediği etkinliklerden bu tespiti yapabildim.

O saatte yapboz sevdası ve kardeşimle konuştuk da ondan yatmadım :)

ÇAĞATAY dedi ki...

Alevi vatandaşlarımız çocuklarını okutuyorlar, belirli bir yaşa geldimi, köyü terkedip okulu olan yerlere gidiyorlar. Bizim Çorum'da da Alevi köylerindeki okullar hep kapandı, nedeni ise çocuklarını okutmak için şehirlere gelmeleri.

Bizim buranın köyleri bir başka oluyor...

Adsız dedi ki...

Bende her ne şekilde olursa olsun nedense düğünlerden pek keyf almam :( ilkkez Mihrimahın düğününde sıkılmadım :)Bu evlenme işini daha gürültüsüz ,patırtısız yapsak olmazmı sanki?

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Yenge, gerçekten ben bu gürültü patırtıya karşıyım ama adet, gelenek. Naparsınız...