6 Ağustos 2012 Pazartesi

Böyle Yerde Ölünür mü Be Adam...

Dün eldivenleri takmış badem kırarken Muhammet amca aradı, 'Hayıtbükü'nde bir akrabam ölmüş onun taziyesine gitmem lazım beni götür.' dedi.

Zaten bahçede çalışmaktan sıkılmıştık Şrf'yi de yanıma alarak Muhammet amcanın hanımı ve kızıyla Hayıtbükü'ne gittik.
Hayıtbükü, Mesudiye köyünün bir mahallesi olur, burada hemen denizin kenarındaki Ogun's Place isimli butik otelin sahibiymiş ölen adam.
Hem Muhammet amcanın akrabası hem de Muhammet amcanın hanımının akrabası olurmuş vefat eden şahıs.
Ölen adamın butik otelinin plajı burasıda. Bemen yolun karşısı oluyor, otelle plaj arasında 5 metrelik bir yol var.
Otelin pizza fırını
Otelin bir bölümünü taziye yeri olarak ayarlamışlar, gelen eş dost başsağlığı diliyor. Ortalarda sarı elbiseli, hayli kilolu bir hanım var, o kadın ölenin eşi, taziyeleri o kabul ediyor.
Bu sırada ben görüntü alıyorum, sorduğumda bu levhayı İznik'de  yaptırmışlar, bu çini görüntülerini arkadaşım J. için çektim.
Bu sırada kendimi çekmeyide ihmal etmedim.
Çinilerden detaylar.
Hakiki İznik çinileri olup Ogun's Place için özel yapılmışlar.
Bu kısımda da böyle 3 tane fotoğraflı levha vardı. Bu resimdekileri ben tanıyamadım ama buraya gelen, çok eskiden gelen o zamanın ünlülerinin resimleriymiş.
Çinili bölümden denizin görüntüsü.
Taziye yerinden denizin görüntüsü.
Muhammet abinin hanımıyla Şrf.

Otelin sahibi ölen adam zamanında çok yoksulmuş, buralar keşfedilip turistler gelmeye başlayınc adam yavaş yavaş kafayı çalıştırarak bahçesini bu hale kadar getirmiş. Çalışanların çoğunluğu aile bireyleri. Görüntü muhteşemdi, kendi kendime ölen adama dedim ki, 'Böyle yerde ölünür mü be adam...'

3 yorum:

Jardzy dedi ki...

Teşekkür ederim!!

Aslında butik otel güzelse, oraya da gelebiliriz!!!

Bana tel/web sitesi gönderebilir misiniz?

Size mahsül karşılığı marabalık yaparız. Heheeh Tohurundan anlaşırız!!

Jardzy dedi ki...

Çok gençmiş :/

ÇAĞATAY dedi ki...

Arkadaşım J. dün Muhammet amcaya demiştim, 'Rahmetli kaç yaşında?' diye. O da, 'Daha gençti 70 yaşlarında' deyince gülmüştüm.

Buralarda 100'den önce gidenlere genç diyorlar...

Hafiye gibisiniz, gözünüzden de bir şey kaçmıyor.