5 Ağustos 2012 Pazar

Abdullah BATIRLIOĞLU'nun Bahçesi

Abdullah BATIRLIOĞLU, yani Abdullah efeyi tanıtsınız, hakkında daha önceleri konularda açmıştım, Abdullah amca benim bahçe komşumdur.

Benim bahçenin yanındaki 7 dönümlük bahçe Abdullah amcama aittir. Resimmde Abdullah amcamın bahçesinden benim evin görüntüsü...
Burada Abdullah efenin kuyusu vardır, bu kuyu sayesinde burayı ekip dikmektedir. Köyün çeşitli yerlerinde arsaları olmasına karşılık tek kuyulu yeri burası olduğu için buraya kendisi ilgi göstermektedir.

Kuyuyu gençliğinde kendisi açmış, kazma ve küreklerle.
Abdullah Amca, bir bölümünü benim duvarımın yanına yaptı bahçesiyle limon ağacını sularken.
Buradaki bahçe zeytin ve çağla ağaçları ağrlıklıdır.
86 yaşındaki Abdullah amcam ben köyde olduğum sürece her sabah 07.00'de mutlaka bahçesini sulamaya gelir.
Burası da aşağıdaki bahçesi, asıl bahçeyi buraya yapmış.
Bu aşağıdaki bahçenin burasına havuz gibi bir şey yapmış, önceleri sulama hortumu falan olmadığından buraya gelen kuyu suyunu, buradan kanallarla arıklara verir böylelikle bahçe ve ağaçlarını sularmış. 
Geçen seneler moda oldu, köyün içki içen takımı bahçelerine bu şekilde barakalar yaptılar. Yaz kış eğlenmek istediklerinde bu barakalarına gelerek arkadaş toplantıları yapılır. Bir evde ne varsa burada da vardır, televizyon bile getirdiler barakalara.
Barakayı Abdullah amcanın oğlu Şener bey yaptırdı, suyunu ben verdim.
Abdullah amcanın bahçesinden Datça Yarımadası'nın en yüksek dağı Gocadağ'ın görüntüsü. Soldaki bina ise benim ev.
Abdullah amcanın gelinide incir kurutuyor, inciri biraz yukarıya sermiş ki gece gelen domuzlardan kurtarmak işin.
Sabah sabah Abdullah amca bahçe sulama işini bitirdikten sonra Harmandalı oynamaya başladı...

Hiç yorum yok: