5 Ağustos 2012 Pazar

Bu İş Akıllı İşi Değil

Yemin ederim ki bu iş akıllı işi değil.

Badem toplama işini hemen hemen bitirdim gibi bir şey, açılmamış iki ağacım kaldı bu gün yarın onlarda açılır toplarım sezonu kapatırım.

4 çuval kabuklu badem yaptım, marabam Şrf'nin izni Cuma günü bitiyor, o buradayken bu bademleri kırmamız lazım, yoksa ben tek başıma bu işin içinden çıkamam.

Sabah bahçenin işlerini bitirdikten sonra kırmaya başladık. Tek tek, kır kır bitmiyor, delinin posteki saydığı gibi. Akşam ezanına kadar kırdık,

Bademlerin çoğu sıra badem, pek ekonomik değeri de yok, Nurlu denilen birinci kalitedeki bademler hastalık bulmuş galiba, bu sene o ağaçladan pek randıman alamadım. 

Millet badem kırıyor ama 10-15 kişi birden oturuyor bademin başına, yetmedi gündelikçi bile tutuyorlar bademleri kırdırmaya. Geçen seneler bundan iyiydi, MHRMH, DLR falan oturup aradan çıkartıyorlardı kırma işini, ama bu sene iş başa düştü.

Koskoca ağanın rezilliğini görüyorsunuz değil mi? Söyleyecek lafım yok. Gocattı bu bahçe beni gocattı valla...

Hiç yorum yok: