6 Eylül 2012 Perşembe

Sokak Levhaları

Datça'da bu sene dikkatimi çeken şeylerden biride sokak levhalarıydı. Belediye erinmemiş her sokağın köşe başına Türk Edebiyat dünyasının ünlü isimleriyle, Dünya edebiyatının ünlülerinin isimlerini vermiş her sokağa. 
Sokak levhalarını ikiye bölmüş, önce sokağın ismini yazmış, sonrada yanına başka bir levhaya da bu ünlünün fotoğraflı özgeçmişiyle yazarın önemli eserlerinden birinden alıntılar yapmış. 
Tabelaları okuduğumda ehil ellerden çıktığını anladım. Özgeçmişler kelime hatasız, ufak bir levhaya sığacak kadar da sadeleştirilmişti. "Nasıl anladın?" diye sorarsanız malumunuz Mermercim Yavuz gibi kültürsüz olmadığını ilk anda sizlerde anlayacaksınız.   
Gerçi Yavuz'a da hak vermiyorum değil. O, ölülere mezar taşı yapan bir adam, ölü kalkıpta mezar taşıma ne yazmışlar diye bakacak hali yok, yaz gitsin zihniyeti yoktu Datça sokak levhalarında. 
Burada altı sokak levhasını yayınladım, fotoğraf çekerken meraklı bakışlardan rahatsız olduğum için daha fazla sokak tabelası fotoğrafı çekemedim. 
Her köşe başındaki evde kahvaltı zamanı olduğu için millet bahçesinde, balkonunda kahvaltı ederken benim fotoğraf çekmem de uygun değildi zaten. Müsait bir zaman kollarım belki dediğimde de iş işten geçmişti, adetimdir zaten her şeyi yarım bırakmak...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel bir uygulama. Çok beğendim...

mercan