9 Eylül 2012 Pazar

Dönüş...

Yaklaşık iki aydır bulunduğum köyümde yalnızlıktan sıkılarak Çorum'a dönmeye karar verdim. 
Sabah saat 05.30'da güneş doğmadan yola çıktım. 

Güzergahım; Marmaris-Muğla-Kale-Tavas-Denizli-Afyon-Polatlı-Ankara-Çorum. 
Sabahın ilk ışıklarında Kale-Tavas arasında bu dağ lokantasını buldum. Arabadan indiğimde köyden çıktığıma inanın çok üzüldüm. Hava çok serindi, hatta üşüyordum bile, aylardan beri ilk defa üşümüştüm. 
Datça-Marmaris, Marmaris-Sakar Geçidi ve Muğla Tavas arasındaki bu dağlık yolda sürat yapamadığımdan yollarda epey zaman geçirdim. Elimi yüzümü yıkamak için burada durdum. İyi ki de durmuşum çok orijinal bir yerdi burası. 

Keçeden yapılmış inek, eşek heykelleri vardı. Kedinin biri ineğin kuyruğuyla nasıl oynuyordu, o kadar hoşuma gitti ki, hemen koşarak arabadan Senjamin'i alarak görüntüledim. 
Burasını neden yapmışlar pek anlayamadım, o kadar çok otobüs alacak kapasitede de değildi, genelde benim gibi özel araçlar duruyordu burada. Gerçi şu anda benden başka kimseler yoktu. 
Bahçenin kenarlarına su yolları da yapmışlar, gerçekten dinlendirici bir yer, hele hele serinliği 10 numaraydı. Doyasıya üşümeye çalıştım. 
Soyluer Petrol Dinlenme Tesisleriymiş buranın adı. 
Yandaki dükkanlarda böyle kurutulmuş bir çok biber çeşidinin satıldığı dükkanlarda vardı.  
Saat 10.00 sularında mazot almak için durduğum Başmakçı ilçesi Afyonkarahisar'a bağlı olup 130 kilometredir. 

Benzincinin hemen yanındaki bu flamingo heykeli dikkatimi çekti.  
Az ilerideki Acıgöl'de flamingoları gözlemek için flamingo gözlemevi bile varmış, gerçi gitmeyi çok istiyordum ama gidemedim. Tek başına olunca insan bir yerleri görme, gezme hevesini de kaybediyor. 
Başmakçı'dan sonra hiç durmadan transit Afyon ve Ankara çevreyolunu geçtikten sonra köyümden çıktıktan 12 saat sonra 1.000 kilometrelik bir yol katederek Çorum'a geldim. Fotoğrafı da arabamın üzerine koyduğum Senjamin'le çekindim...

Senjamin beni topaç gibi çıkartmış, ben böyle kısa ve tıknaz değilim ki, neden böyle yapmış Senjamin? Bunu araştırmam, Bir bilene sormam lazım. 'Bir bilen' kendisini bildi mi acaba?

4 yorum:

Adsız dedi ki...

3 gündür sesin soluğun çıkmayınca bir şeylerle uğraştığını tahmin etmiştim :) Demek dönüş hazırlıklarıyla uğraşıyordun. Şerife hanıma çok selamlar....

mercan

Jardzy dedi ki...

Bildi de, sebebini bilemedi.

Hoşgelmişsiniz.

Bir de buradan teşekkür ederim.

ÇAĞATAY dedi ki...

Döndüm yenge, MHRMH'larda evdeymiş, marabama selamınızı söyledim çok sevindi.

ÇAĞATAY dedi ki...

J. kardeşim, anlayışınıza hayran kalıyorum.