3 Eylül 2012 Pazartesi

Gömleğimdeki Mahlukat

Bu gömlek benim uzun kollu, badem ağacına çıkıp, badem ağacının kurumuş dallarının badem sirkelerken, kollarımı vücudumu yırtmasın diye giydiğim gömlek.

Badem işi bittikten sonra yıkandı, yerine kaldırıldı. Geçenlerde üzerime giyecek bir şeyler bakarken, gömleğimin üzerindeki bu şey dikkatimi çekti.   
2 cm. uzunluğunda, Avanos ilçesinde yapılan usta çömlekçilerin elinden çıkmışçasına düzgün bir şekilde yapılmış minyatür bir çömleği andıran bu cisme yakından baktımsa da bir anlam veremedim. 

Çömlek şeklindeki şey, çamurdan yapılmış olup, ağız kısmı biraz daha ince içerisine hava girecek şekilde ustaca yapılmıştı. 
Dayanamadım, içerisinde ne olduğunu merak ederek yavaşça kırdım. İçinden iki adet canlı bir şeyler çıktı. 
Bir tanesi büyükçe, evrimini tamamlamak üzere olan bir mahlukattı. Hemen ne olduğunu anladım. Bir kaç gün önce evin içerisinde dolaşan ama çok hızlı hareket ettiği için fotoğrafını çekemediğim, aşağıdaki resimdeki gibi büyükçe bir Yaban Arısı gibi bir şeydi. 

Demek ki bu hayvan yavrusunu böyle çamurdan çömlek gibi bir şey yapmış, içerisine yumurta olarak kendi yavrusunu koymuş, yanına da örümcek yavrusu koymuş ki, kendi yavrusu büyüyüp küpten çıkacağı zaman bu örümceği yesin diye. 
Bu resmi netten aldım, evimdeki de böyle bir şeydi. Resimdeki de zaten, çanak çömleklerle uğraşıyor farkındaysanız. Çömleği kırdığıma da üzülmedim değil yani. İçinde canlı bir şey olduğunu bilseydim, bahçemin bir tarafına, korunaklı bir yere bırakırdım. Ana arının uğraşlarını boşa çıkartmazdım, üzgünüm...

2 yorum:

Jardzy dedi ki...

Aaaa!

Çok ilginçmiş. Bunu bilmiyordum.

ÇAĞATAY dedi ki...

Ben de bilmiyordum, çok ilginç değil mi?