19 Eylül 2012 Çarşamba

Pirinçler Olmaya Başladı

Sabah erkenden kalkarak Kırkdilim Mevkii'nin bu yollarını geçerek Osmancık'a pirinç tarlama gittim.  
Kızılırmak deltasındaki verimli pirinç tarlalarının bereketini gördüm, pirinçler ekilip başaklarının suyun üzerine çıktıklarını yazmış, görüntülemiştim.  
Köprünün üzerinden tarlaların görüntüsü. 
Sol taraftaki aşısız badem ağacından başlayarak ilerideki top ağaca varmadan biraz bu taraftaki Çeltiklerimi (7 dönüm) görüntüledim.  
Pirinç olmadan bu haline çeltik deniyor. Fabrikaya gidip işlenip çeltik kabuktan ayrıldıktan sonra pirinç halini alıyor. Biçer-döver sapları ayırdıktan sonra 3-5 gün Ova'da kuruyacaklar. Ova dediğimiz yerin de daha önce fotolarını koymuştum. Ova'da yaşam ayrı bir güzel oluyor, Cuma akşamı marabamla ovaya gideceğim, birazda ovada kalacağım. 
Devlet Karayolları dubleks yollar yapmak, barajlar açmak uğruna Osmancığın çeltik alanlarını her ne kadar yok etse de bu sene her şeye inat çeltikler her zamankinden bol ve gür oldu. 
Tarlalardan suları yavaş yavaş çekmeye, gelen suların yönlerini değiştirmeye başladık. Biçer-döver makineleri suların boşalmasından sonra bu hafta içerisinde tarlalara girmeye başlayacak. Yakın yerlerde Biçer-döverler çalışmalarına başladılar. 
Aldığım numuneler mahsulün gayet iyi olduğunu göstermekte. 
Mukayese edebilmek için geçen seneki pirincimle şimdiki çeltik başaklarını yan yana koydum.

6 yorum:

Jardzy dedi ki...

Fotoğraflar çok güzel. Son 4ü çok sevdim. Daha iyi bir makina almalısınız.

Pirinç tarlası çekmek istediğim yerler arasındadır.

fermina daza dedi ki...

haydi hayırlı hasat inşallah :) ne güzelmiş pirinç çeltikleri, o yakın fotoğraflar pek güzel olmuş.

yaz yagmuru dedi ki...

selmlar gkhan evlatcıgım*BEN BU MANZARAYI,SENİN GİBİ UZAKTAN,EDİRNEDE EVRENSEKİZDEKİ AKRABALARI GÖRMEYE GİTTİGİMİZDE,GENC KIZKEN GÖRMÜSTÜM*-AMA BU KADAR DETAYLI DEGİL*SAGOLASIN*

ÇAĞATAY dedi ki...

J. Kardeşim, makina DLR'mın hediyesi diye değiştirmek istemiyorum ama daha iyi bir şey alma zamanı geldi. Pirinçler satılsın...

ÇAĞATAY dedi ki...

Sağ olun f.d. Hanım.

ÇAĞATAY dedi ki...

ZHL abla, hasat işi bitsin. Buralara geldiğinizde ben sizi oralara götürürüm.