2 Eylül 2012 Pazar

Erdal ARKALI'nın Arıları

Erdal ARKALI, Muhammet amcamın yeğeni olup köyümüz azalarındandır. 

Köyümüzün en çalışkan insanlarından biri diyebilirim Erdal bey için. Hiç boş durmaz, arıları olduğu gibi büyükbaş hayvanları da vardır. Ayrıca köy meydanında hanımının çalıştırdığı bir bakkal dükkanı da vardır Erdal beyin. 
Erdal beyin arılarını koyduğu yer kendine ait iki dönüm tarla üzerinde olup hemen benim bahçemin yanındadır.  

Hemen her gün akşama doğru gelip arılarını kontrol eder. Bu seferki gelişinde Erdal beyi yakaladım, arıları ve kovanları hakkında bilgi aldım. 15 kovanı olup kovanlardaki arıları sağlamdır.

Bir tanesini açıp göstermesini istediğimde usta arıcı, hazırda duman olmadığından sigarasının dumanını kullanmak suretiyle kovanı açtı.   
Kovanı bu sene üç kere kesmiş, dolmakta olan bu kovanları da keserse bu yıl ki kestiği dördüncü bal olacakmış.  
Erdal beyin kovanları araziye yanlış koyduğunu hatırlatmak istediğimde ukalalık yaptığımı düşünür gibisinden söylemedim. Ben de arıcılık kursuna giderek sertifikalı arıcı oldum, geçen seneler 4 kovanım vardı, genelde köyde bulunamadığım için arıcılığı şimdilerde askıya aldım.

Kovanlar birbirlerine beşer metre aralıklarla konup, arı girişleri 2-3 cm yüksekte ve kapılarının doğuya bakmaları gerekmektedir. Erdal azam, ben sana bunu söylerdim ama usta arıcılığın bunu söylememe izin vermedi.

5 yorum:

Jardzy dedi ki...

ben de ilk defa böyle bitişik kovan gördüm ama 4 kere kesmişse bir bildiği vardır.
genelde kaç kere kesilir?

ÇAĞATAY dedi ki...

Bizim buralarda (Köyde) senede 5 kere falan kovandan bal alınır, buranın tabiriyle petekler kesilir.
Bunun nedeni de buralarda kış yaşanmaması.

Sizin ve bizim (Çorum) taraflarda en az 4-5 ay arılar kovanlarından çıkmazlar.

Köyümüzün iklimi yumuşak olmasından dolayı çiçeğin biri biter öteki başlar, çiçekler bitince kışın çam ağaçlarından bal alır arılarımız. Hiç bir zaman kovana tıkılı kalmazlar.

Zannedersem sizin oralarda bir kovanı iki kez ancak keserler.


Adsız dedi ki...

Çok haklısın Gökhan abi bizim insanlarımızda gereksiz bir alınganlık var. Bildiğimizi genelde paylaşmaya ve yol göstermeye çekinir olduk. Neden insanlar sadece tastik edilmeyi beklerde, önerileri kaldıramazlar.Maalesef senin bu başına geleni hemen her gün yaşıyor ve hemen dilimizi tutuyoruz :)

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Benim söyleyeceklerim akademik bilgiler olacaktı (Arıcılık kursuna gittiğim için) Erdal beye, ama beni dinlemeyeceğinden emindim, ben de söylemedim. Kendileri bilirler. biz bilmediğimiz şeyleri danışıyoruz ama alınmıyoruz:)

Adsız dedi ki...

Aynen öyle :)

mercan