26 Eylül 2012 Çarşamba

Gözüme Takılanlar...

 Aylardan beri yürüyüşe gitmiyordum, daha doğrusu spor yapmıyordum, bu gün başladım. Sabah tartıldığımda 96 kilo olmuşum maşallah Hüseyin beyin danaları gibi...

Gerçi boyum 1.90 olduğundan fazla kilolarımı göstermiyorum ama boy-kilo orantısına http://www.kaloricetveli.net/boy-kilo-orani-hesaplama.html buradan baktığımda standardın 9 kilo üzerinde olduğum söylendi. İdeal kilomun 87 olması gerekiyormuş. Yani 9 kilo vermem gerekiyor.

1.070 metrelik parkurda 8 tur attım, her turda çeşitli aletlerde çalıştım, epeyi de yorumdum, birazdan mutlaka hamlarım.

Bu sırada şu yukardaki bina gözüme çarptı, "Allah Allah bunu ne zaman yapmışlar buraya." dedim kendi kendime. Camları pencereleri, evin perdeleri eski Osmanlı stilini andırıyordu, yakından baktığımda trafoyu boyadıklarını anladım. Güzel olmuş ama.    
 Yürüyüş yolunun girişindeki semt pazarından ambulans sesleriyle, acı acı fren sesleri geliyordu, çok merak ettim. Sporu bitirdikten sonra pazar yerine geldiğimde bu manzarayla karşılaştım.
 Hitit Üniversitesi Araştırma Hastanesi'nin bir ambulansı, 4-5 şoförü, sağlıkçısı, hemşiresi, doktoru tam kadro şoför eğitimi veriyorlardı.
 Ambulans şoförü hızını aldıktan sonra trafik dubalarının arasına giriyor, ortadaki görevli düdüğü çalıp kronometreye basıyor, dubalara iyice yaklaşınca frene basıyor, görevli saniyeyi durdurup; "5 saniye", "10 saniye" diye bağırıyordu.
Ambulansların duruş mesafelerini, şoförlerin refleks ve direksiyon hakimiyetlerini ölçüyorlardı demek ki.

Biraz onları seyredip fotoğraf çektikten sonra kornaya basarak el salladım görevlilere onlarda bana el salladılar...

2 yorum:

Jardzy dedi ki...

ben de aldım bu eğitimi.
1 kg fazlam varmış. Bay Kuş'u ölçeceğim şimdi.

ÇAĞATAY dedi ki...

Ben kurs falan almadım ama yıllardan beri arabaların üzerinde olduğumuzdan ister istemez bazı şeylerin erbabı olduk.

J. Kardeşim aman ihmal etme, 1 kilo hemen verilir ama 9 kilo kolay kolay verilmiyor. Dün doktora gittim, tahlil falan istedi, bütün değerler normalin çok çok üzerinde.

By Kuş'da dikkat etsin, kilo almak kolay vermek zor...