31 Ekim 2012 Çarşamba

f.d. Hanım'ın Kartı ve Pullarım

Sağ olsun f.d. Hanım, bayram için kart yollama nezaketi göstermiş, kendilerine teşekkür ederim. 

unicef kartı yollamış, en sevdiğim kartlardır, çocuklarımdan ayrı düştüğüm seneler onlara hep unicef kartları yollardım. G.Doğu'da nerede o yıllar unicef kartları? Habur'da ki B.M görevlilerinden alırdım bu kartlardan. 

El yazısına gelince hayatım boyunca J. Arkadaşımın yazısı kadar güzel bir yazı görmemekle beraber f.d.'nin de el yazısı J.'yi aratmamaktadır. 
f.d. Hanımın PTT görevlilerini tembihlediği pulların üzerindeki damgadan anlaşılıyor. Pullara fazla zarar verdirtmeden damgalatmış pulları. Ne de olsa aylardan beri PTT'nin en iyi müşterisi kendileri:) 

En alttaki fotoğrafımda PTT görevlilerin flatelistlere ne kadar anlayışsız davrandığının resmidir. Damga böyle mi vurulur? 
f.d. Hanım sayesinde yıllardan beri elime almadığım pullarım geldi aklıma. 

Bu görülen pul defterini sanırım 1972 yılında almıştım. 40 sene önce bu 6 yapraklı defterle başlamıştım pul biriktirmeye. 
O ufak defterim yetmeyince biraz büyüğünü, 8 yapraklısını almıştım. 
Pullarımın arasında en değerlisi. 1959 basımı PULHAN TÜRK PULLARI KATALOĞU kitabında "Birinci İzmir Hatıra serisi" olarak geçen 11 puldan 1 kuruş değerindeki kırmızı pul. 

 Kitapta; "İzmir'de 9 Eylül 1927 tarihinde açılan Birinci İzmir Sergisi münasebetiyle 11 puldan mürekkep bir hatıra serisi tedavüle çıkarılmıştır." yazmaktadır. 1959 yılındaki satış değerinin de 2.50 lira olduğu kaydedilmiştir. 
Değerli pullarımın arasında AJANS-TÜRK MATBAASI ANKARA 1968 basımı İSTİKLAL MARŞI - İSTİKLAL MADALYASI temalı, sağ tarafında kabartma ve altın baskılı İstiklal Madalyasının örneği bulunan damgasız pul.    
1960 basımı damgasız ROMA OLİMPİYATLARI serisi. 
1959 basımı Malazgirt Savaşı'nın yıldönümü pulu, 1959 basımı damgasız, TÜRK GAZETECİLİĞİNİN 100. YILI pulu ile gene 1959 basımı ADLİ YIL anısına bastırılmış damgasız 3 puldan oluşan seri. 
1958 basımı MERYEM ANA EFES damgasız serisi, 1959 basımı TÜRK TİYATROSUNUN 100. YILI temalı ikişer pullu serisi 
1962 basımı damgasız, 30 Ağustos Zafer Bayramı serisi. 
1960 basımı, 27 Mayıs temalı 2 seri pul. 

Ufak defterimde bunun gibi 300 kadar damgasız, çeşitli hatıra, ilk gün, ve seri pullarım bulunmaktadır. 
Bu pulda 1988 yılı basımı olup en enteresan pullarımın arasındadır. Büyüklüğü avuç içi kadar olup, o zamanlar özel kargoların bulunmadığı dönemlerde PTT tarafından bastırılan büyük gönderiler üzerine yapıştırılan pul.  
Bu da PTT'den en son almış olduğum 2002 Yılı Dünya Futbol Şampiyonası serisi pulları. Hatırlarsanız Ülkemiz 3. olmuştu.  
Bunlar da, tasnif edilmeyi bekleyen 1990-2000 yılları arası PTT basımı damgalı, damgasız Türk pullarım. 
Büyük defterimdeki çeşitli ülke pullarım. 
8 yapraklı büyük defterimi dolduran çeşitli dünya devletleri pullarım. 
İşte bunlarda geçenlerde Adapazarı'ndan İlk öğretmenlerimizden Mehmet YENER Hocamın bana gönderdiği mektuptan söktüğüm ama daha pullarını zarfından ayırmadığım pullarım. PTT görevlisinin yaptığını görüyorsunuz değil mi? Ne kadar büyük saygısızlık...

Ulan, buna damga vuruyorsun kenarlarına vur. İlla Pulun ortasına damga vurupta pulları mahvetmen mi lazım?  

7 yorum:

fermina daza dedi ki...

vallahi cabuk gitmis, ben gec kalmistim atmakta, cok sevindim! bu pul kolleksiyonu konusunda soracaklarim var, bi ara size yazayim ben :)

ÇAĞATAY dedi ki...

İstediğiniz zaman yazabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışlırım.

Jardzy dedi ki...

vay!!
filateli demek.

ÇAĞATAY dedi ki...

Eee, bi alemsin sen, süpersin...

Jardzy dedi ki...

bana da bugün geldi kart!!

ÇAĞATAY dedi ki...

Bloğunuza konusunu açmadığınıza göre epey kart alıyorsunuzdur.

Ne bileyim işte bende sevinerek konu açtım. Pek böyle şeyler gelmiyor artık e-mail, cep falan çıkalı.

İlk siz yollamıştınız köye, belli bir seneden sonra insanlar böyle şeylerin değerini anlıyorlar ama geç oluyor.

Jardzy dedi ki...

Ben kart almıyorum pek. Bir F.D. hanım, bir de Kırmızı Kafalı hanım yolluyorlar.
Bizim posta sıkıntılı biliyorsunuz. O nedenle hiç bulaşamıyorum bile.