25 Ekim 2012 Perşembe

Kurban Bayramı...

Bu gün Kurban Bayramı, hiç sevmediğim bayramlardan birisi. Geçenlerde Marabam Şrf, "Kurban keselim." demişti. Ben de, "Beni bulaştırma bu işlere kendin ne yaparsan yap." demiştim. Zaten cebimde param yok, Aralık 5'ini, 3 aylık maaşı almak için günleri iple çekiyorum. Neyse sağ olsun DLR yollamış, Marabam'da Enişte Hüseyin beyle anlaşmışlar, atladık sabahın köründe Osmancık'a geldik. 
Enişte Hüseyin beyin çiftliğe geldiğimizde Hüseyin bey, bir danayı tek başına yatırmış kesmiş, etrafında 7 kişi, 7 kişinin çoluğu çocuğu, çiftlik mahşer yeri gibi. Onlarca kişi dananın başına toplanmış Hüseyin beyi seyrediyor. Neyse Hüseyin bey danayı parçaladıktan sonra millet sağ getirip parça parça götürdükleri danalarını arabalarının bagajlarına doldurup gittiler. 

Şrf'nin parasına göre bir keçi almış Hüseyin bey sabah etkenden. Arabasının arkasına koymuş getirmiş.  
Marabam, keçisiyle...
Hüseyin bey, traktörle (benim arabamın arkasında görülen) kamyonetin arasına koyduğu bir kalasa keçiyi kestikten sonra asarak parçaladı. 
Hüseyin beyin torunu Asya, illa ben de bakacağım keçiye diye tutturunca onuda aldı yanına. Biz dedik; "Bırak ufacık çocuğa gösterme şöyle şeyleri." laf anlatamadık, çocuğu oradan uzaklaştırdıkça ağlayıp zırlamaya başlıyordu. Benim çocuğum değil ki ağzına bir şaplak vurasın... 
Marabmın da gayretleriyle keçi 5 dakikada kurban oldu gitti. 
Arabamın arkasına da koyduk, daha 10 dakika önce meleyen hayvanın etlerini... 
Çok kızdım Enişte Hüseyin beye, Katil herif... Hiç bir şey olmamış gibi duruyor, sanki o kadar hayvanı ben kestim, daha sırada müşterilerin kesilecek 3 kurban danası varmış. Katilin keyfi yerinde...
Analarını satmış, danaları kalmış...
Torunu Asya'ya çok önem veriyor Katil bey, Asya'da beyaz yavruyu çok seviyor. "Dede beyazın yanına götür beni." dedikçe Hüseyin bey hiç erinmeden alıyor torununu sırtına, işi gücü bırakıp çocuğu beyaz yavrunun yanına götürüyor.

Buradan tüm sevdiklerimin bayramını kutlarım...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Gökhan abi bizde tüm bozkurt ailesinin bayramını kutlarız. Kurbanınızı Allah kabul etsin.Daha nice bayramlara...

mercan

Sadece C. dedi ki...

Sizin de ailecek bayramınız kutlu olsun! Peki ne yaptı çocuk, etkilendi mi merak ettim? Bazı çocuk pek etkilenmeyebiliyor (tuhaf) ama yine de ben küçük çocukların kurban etrafında tutulmasına karşıyım..

ÇAĞATAY dedi ki...

Sağ olunuz yenge. Bizde sizlerin bayramınızı kutlarız. Marabamın çok selamı var...

ÇAĞATAY dedi ki...

Sağ olasınız Ceren;

'Çocuk etkilendi mi?' demişsiniz; ne etkilenmesi, olay yerinde onu uzaklaştırdıkça ağlıyordu, seyretmek istiyordu. Gerçi kesim anında göstermedik. Bir de yanımızda çiftliğin köpeği vardı, onun görüntülerini yapıştırmadım, köpekle ikisi nasıl seyrediyorlardı.

Dedesi Hüseyin bey çok yüz vermiş çocuğa. Hatta keçi bile almış oynasınlar diye. Keçi büyüyünce çocuğa zarar vermeye başlayınca (tos vurmaya falan) ayırmışlar keçiyi.

Köpeklerle, kazlarla, tavuklarla, yavru ineklerle arası çok iyi. Bir de büyük baş hayvanların ahırına girmeyi çok seviyor. Allah korusun çok tehlikeli ama dedesi yavru ineklerin yanında oynatıyor çocuğu.

Küçük çocukların hatta orta okul çağındaki çocukların bile kurban etrafında tutulmasına şiddetle karşıyım ne fayda analar-babalar 'Gelin, bakın yarın bir gün sizde yapacaksınız.' deye çocukları kurbanın üzerine üzerine iteliyorlar.

İnanın, kesilirken ben bakamadım...

Jardzy dedi ki...

herkese iyi bayramlar.

ben de hiç sevmem bayramları.

çocuğun ağzına ağzına vurma işine katılıyorum. kehkehkeh

ÇAĞATAY dedi ki...

Bazen hak ediyorlar.