30 Ekim 2012 Salı

CUMHURİYET BAYRAMI

En büyük bayramımız Cumhuriyet Bayramı'nı Dodurga ilçemizde kutlamaya karar verdik ve Dodurga'ya geldik. 
Bu yıl Cumhuriyetimizin 89 uncu yılının kutlanacağı Dodurga'da da, sunusunu MHRMH ve Ahmet hocaların yaptığı törenler, ilçe kaymakamı Sn. Bülent GÜVEN beyin Cumhuriyet hakkında yapmış olduğu, metnin çok anlamlı hazırlandığı bir konuşmasıyla tören başladı.    
İlk olarak Dodurga ÇPL'nin öğrencilerinin sahnelediği ATATÜRK Oratoryosu muhteşem bir şekilde coşkuyla okundu. 
Aydın hocanın da bulunduğu Mustafa Kemal İlköğretim okulunun öğrencileri. 
Dodurga ÇPL'nin bando ve mızıka takımı eşliğinde sırasıyla okullar yürüyüş geçidi yaptı.  
Bayrak ve flamaların geçiti. 
Sırasıyla okulların geçit resmi. 
Aydın hocanın okulu...
Dodurga Milli Eğitim Müdürlüğü Halk Eğitim Folklor ekibinin gösterisiyle tören son buldu. 

Hükümete, gerici ve yobaz çevrelere inat, 3.100 nüfuslu ufacık bir Anadolu ilçesinde Ulu Başbuğ ATATÜRK'ün bizlere emanet ettiği Cumhuriyet coşkuyla kutlandı.Bundan sonraki yıllarda daha da büyük bir coşkuyla kutlanacak...   
Protokol gittikten sonra ancak kendi fotoğraflarımızı çekebildik. 
Ailecek Cumhuriyetin 89 uncu yılını ölümsüzleştirdik. 
Bayramdan sonra, havanın da güzelliğinden faydalanarak pikniğe gitmeye karar verdik, 
Canım Anadolu'nun kuş uçmaz kervan geçmez yerlerinden birisine köylülerimiz tarafından yapılmış bir su başı bulduk.  
Kimselerin bulunmadığı koskocaman bir orman alanında bulduğumuz yeri, kendi babamızın malıymış gibi kullandık.   
J. böyle şeylere kızıyor ama ben genede görüntüledim. Ama lokantada falan olsaydı görüntülemezdim.  
Bu sırada inekler geçti önümüzden, köylülerimizin bu ıssız yere, bu oluğu neden yaptıklarını anlamış oldum. 
Bir grup inek kafilesi daha geçti önümüzden, Marabam Şfr. korkup sofradan kalkınca inekler yiyeceklerimize üşüştüler, MHRMH hocanın özenle hazırladığı salatayı, ekmekleri bir solukta yediler bitirdiler. Ne olduğunu bile anlayamadım, Senjamin'e davranıp görüntü almayı bile akıl edemedim inekleri kovalayacağım diye. Salatayı, ekmekleri yediler gittiler sonra inekler, kötü inekler:) 
Marabam hayvanları çok sever, ineklerden arda kalan ekmekleri de davar köpeklerine verdi. Sen sağ ben selamet...

10 yorum:

Jardzy dedi ki...

Ben Ramazan'da yapılınca kızıyorum. Buna kızmam. Siz de piknik yapmışsınız, ne güzel.

Bu arada kızınız maşallah çok güzelmiş. Bayramımız kutlu olsun.

ÇAĞATAY dedi ki...

Sağ olunuz Değerli Arkadaşım J.

Sizlerinde bayramınız kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

Cumhuriyet bayramınız kutlu olsun Gökhan abi. Ne güzel bir gün geçirmişsiniz öyle. Mhrm ve Aydın ne kadar güzel olmuş maaşallah. Her ikisiyle de gurur duydum. Bende balkonlarda mangal yapanlara uyuz oluyorum. Biz böyle yetiştik, ne yapalım bu yaştan sonra değişecek değiliz ya. Buradan herkese selamlar...

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Sizlerinde de Cumhuriyet bayramınız kutlu olsun yenge.

Naci bey pikniği çok seviyor, siz de öyle. Deniz hemen yanınızda, balık tutmaya gidiyor mu Naci bey?

Dün piknikte epey kulaklarınızı çınlattık, Çatak'ta kaybolan grup aklımıza gelince...

Adsız dedi ki...

Hayır maalesef Naci burada henüz balığa falan gitmedi. Aynı şekilde 2 yıldır sadece 1 kez pikniğe gittik. Ondanda pek keyif aldık sayılmaz çünkü piknik yalnız çekilmiyor. Yanında en az bir aile daha olacak ki piknik pikniğe benzesin.Çatakta aslında ben kendi adıma çok eğlendim. Yıllardır öyle güzel bir piknik yapmamıştım. Ama yaramaz gençler son anda baya korkutmuşlardı. Keşke siz ve marabanız da bizimle doğa yürüyüşününe çıksaydınız eminim sizde çok severdiniz. Bu yaz izinde bildiğiniz gibi bir çok yeri gezdik ama en güzel anları sizinle yaşadık. Her şey için tekrar teşekkürler.....

mercan

ÇAĞATAY dedi ki...

Yenge, siz kendinizi hazırlayın seneye köye gelin. Eğlence neymiş görelim.

Bu sene Marabamla tek kaldım zaten pek bir şey anlayamadık köyden. Kalabalık olunca tadı çıkıyor.

Adsız dedi ki...

Sağolasın Gökhan abi bizde sizleri bekleriz her zaman. Başımız üstünde yeriniz var...

mercan

yaz yagmuru dedi ki...

SELMLAR GÖKHAN EVLAT*BENİM*SHN EVLATLA DENİYORUZ
NİYE YORUMLARIMI ALMIYOR ORASI DİYE..BAKALIM BU SEFER KAYOLUCAKMI? RESİMLERE GENE BAKACAGIM*MÜTHİS SANIRIM*GURUR DUYDUGUMU YAZMISTIM*AİLEYE SELM+SEVG(*

Adsız dedi ki...

SELMLAR GKHAN EVLATCIGIM*SERİFEMİZ*MHRİMAHI VE SİZLERİ CUMHURİYETİMİZİ KUTLARKEN*BİLHASSA ÖGRETMENİMİZİ*SİZLERLE BİR DEFA DAHA GURURD DUYDUM..SHN EVLATLA DENİYORUZ..YORUMLARIMI ALICAKMI DİYE*GENE BAKACAGIM DETAYLI!

ÇAĞATAY dedi ki...

Abla nerelerdesiniz siz?

"YAZ YAĞMURU"ndan yazarsanız sizin için daha kolay olur. Yazdıklarınız geliyor.