24 Ekim 2012 Çarşamba

Örnek Balıkçılık

Samsun'dan geldikten sonra Hakan'ın yanına, daha doğrusu dükkanlarına gidememiştim, dün gittim. Çorum esnafının en renkli simalarından olan Hakan KAYNAR, geceleyin gene Samsun'a balığa gitmiş, erkenden gelip balıkları dükkana bıraktıktan sonra Örnek Balıkçılık'ın yöneticisi Hakan'ın kardeşi Yavuz, balıkları tezgaha göz alıcı bir şekilde dizmiş.  
KAYNAR kardeşler daha önce Kuşsaray Köyündeki Alabalık tesislerini de çalıştırıyorlardı. Tesislerde balıkları kendileri üretiyor, tesislerin yanında bulunan kır lokantasında müşteriler servis ediyorlardı. 
Çorum'un en eski ve en büyük balıkçı Örnek Balıkçılık sipariş üzerine istenilen balığı her şekilde yaparak evlere, toplu yemeklere serviste yapmaktadır ki bu da Çorum'da bir ilktir.    
Türkiye sularında ne kadar balık varsa her çeşidini Örnek Balıkçılıkta bulmak mümkündür. Yok yok...
Şu sıralar Hamsi Karadeniz'de dahil hiç bir yerde yokken Hakan bulup buluşturup getirmiş Hamsileri. 
Dükkanda gözüme çarpan bazı balıklar; Alaska Somonu, Hamsi, Levrek, Alabalık, Çupra, Barbun, Çinekop, İstavrit, Lüfer, Mezgit ve Palamut...
Havuz Somonları da var ama Hakan Alaska Somonlarından getirmiş, benim en çok sevdiğim balıkta bu. 

Kaynar kardeşler bir ara Çorum'un ünlü konaklarından turistik Veli Paşa Konağı'nı da işlettiler. O zaman da yanlarına giderdim, Hakanların zamanında konak daha bir başkaydı, daha bir güzeldi.  
Kaynar kardeşler yalnızca buradaki dükkanda hizmet vermiyorlar, Çorum'un sayılı büyük semt pazarlarında da kendilerine ait karavan şeklindeki soğuk hava depolu tezgahlarında haftanın 6 günü aynı şekilde, dükkanda bulunan balıklardan da Çorum halkına balık hizmeti götürmektedir.

Ayrıca bazı büyük alış-veriş merkezlerinde de bu şekilde balık reyonları bulunmaktadır.

Hakan, Yavuz, Timuçin kolay gelsin...

2 yorum:

fermina daza dedi ki...

yaa ne güzel, işini severek yapanları çok takdir ediyorum. bol bol kazanırlar inşallah!

ÇAĞATAY dedi ki...

F.D. Hanım, bu arkadaşlar işlerini o kadar severek yapıyorlar ki anlatamam.

Hele Hakan, her akşam Samsun'a gidip balık alıp sabah erkenden yetiştiriyor dükkana.

Yavuz'la Timuçin'de erkenden kalkarak akşama kadar dükkanda satış yapıyorlar.

Balık tutmayı çok seviyorum ama ne denizde ne gölde tutamıyorum. Denizde balık yerine sandalet tutmuştum hatırlarsanız.

Ben de balık hobimi Hakan'a takılarak gideriyorum ne yapayım...