4 Ekim 2012 Perşembe

Mehmet Dede Tekkesi

Mehmet Dede Tekkesi, Çorum'un Oğuzlar ilçesine bağlı Mehmetdedeobruk köyünün 4 kilometre üzerinde çam ormanlarının içerisindedir. 
Tekkeye gidebilmek için önce 46 kilometrelik Oğuzlar yoluna girdim. Oradan da 8 kilometrelik bir yolculuktan sonra Mehmetdedeobruk köyüne ulaştım. 
Köyde Atatürk büstü bile vardı. 
4 kilometrelik bir yol tırmandıktan sonra araziyi bilen köylülerden Aşık Ahmet beyi de yanıma alarak Mehmet Dede Türbesine geldim. Etrafta kimseler yoktu. 
Tekkenin türbedarı olmayınca içeriye giremedik, haliyle kapısı kapalıydı. 
Camsız demir kapıdan bu kadar görüntü alabildim. Karşı odada yatan Mehmet Dedeymiş. Beriki odada da oğulları Hasan ve Hüseyin efendiler yatmaktaymış. 
Belirli günlerde buraya ziyaretçiler gelir, büyük kazanlarda resimde görülen ocaklarda yemekler yapılır, adaklar dilenirmiş. Sağ olsun Aşık Ahmet bey elinden geldiğince tekenin geçmişini anlattı. 

Mehmet Dedenin soyu 12 İmamlara dayanırmış. Yıldırım Bayezit zamanında gezerek buralara kadar gelmiş ve burada kalmış. 
Bu civarlarda kaldığı süre içerisinde halka elinden geldiğince dini konularda yarımlarda bulunmuş. 
Mehmet Dedeniz yattığı yerden Kızılırmak üzerinde kurulan Obruk Barajının görüntüsü. 
Aynı yerden bir görüntü daha.

4 yorum:

Jardzy dedi ki...

Köyde cami var mıydı?

Buradaki Alevi köylerine devlet yaptırmış. Ama imamları yok. Gerçi imamhatip mezun patlaması ile, "her eve bir imam" kampanyası başlatılmalı. hmmm

ÇAĞATAY dedi ki...

Burası Alevi köyü. Alevi vatandaşlarımızın köyü. Camisi de var.

Artık devlet her yere cami yapıyor, geçenlerde bizim burada caminin yanına bir cami temeli daha attılar.

Sunni bir Müslüman olarak soğudum bunlardan da dinden de.

Anlayacağınız adamı dinden imandan çıkarttılar...


Jardzy dedi ki...

İslam dini hoşgörü dini iken, tüm nüfusu Alevi olan bir köye neden cami yaptırıyorlar anlamıyorum.

Evet, dinden imandan soğudum ben böyle böyle. 5 vakit namaz kılıp da, kul hakkının alasını yiyenler var.

ÇAĞATAY dedi ki...

J. Arkadaşım,

Çok şeyler yazmıştım sildim.

Kısaca bu gibiler dünyada fuzuli yaşayan şerefsiz yaratıklar.

İnşallah hepsiyle öbür dünyada karşılaşırız, bakalım orada kimi kandırmaya çalışacaklar? Göreceğiz...