21 Haziran 2012 Perşembe

İncir Ağacım Kurumuş

Köyden arkadaş telefon ediyor: "Sizin kapının önündeki incir kurudu." diyerek. 

Ben anlamıştım zaten o ağacın kuruyacağını, iki senedir meyveleri bozulmaya başlamıştı. Muhammet amcaya sorduğumda, "Bu ağaç neden böyle oluyor? dediğimde, bana: "Ağaç bir yerlerden mutlaka su alıyordur." demişti. 

İki sene önce annem köye gelmişti.

Bu ağaç bizim için çok iyi oluyordu, tam karşıdaki giriş kapısını kapatıyordu, balkona gölge oluyor, evin önünden gelen geçen, kimi zaman sere serpe oturduğumuzu göremiyordu. Gerçi ev, köyün 2 kilometre dışında olduğundan bu yol fazla kullanılmıyordu. traktörlerden başka vasıta geçemiyordu, benden sonraki tarafı bozuk olan yoldan.   
Bu bahar köye gittiğimde yaprakları sararmaya başlamıştı ağacımın. Muhammet amcanın dediği gibi ağacın köklerinden biri ya Abdullah amcanın kuyuyu bulmuş ve ya arka taraftaki foseptiğe gitmişti.

Gerçi bu ağacın kuruyacağını düşünerek, alternatif olarak 4 sene önce, hemen sağ arka tarafına, 3 metre ileriye bir incir ağacı daha dikmiştim 'Kadın İnciri' dedikleri cinsten, meyvesi yeşil olup içi kırmızı renkte, tadı hafif ekşimsi.   
Şimdi ağaç arayışına girdim, şöyle bir ağaç buldum netten. Alev Ağacıymış. Tropikal sıcaklığı sevip, soğuğa dayanıklıymış. Büyüme şeklini bilmiyorum erkenden boy atar mı acaba? Hem sipariş üzerine adrese de geliyormuş. Bundan mı diksem?

İncir ağacı suyu sevmeyen bir ağaçmış, incir ağacının bir özelliği daha var: çiçeği olmayan nadir ağaçlardandır., hiç bir zaman çiçek açmaz...

12 yorum:

Sadece C. dedi ki...

Cagatay abi, jakaranda denen bir agac var, bu fotograftaki sanki ona benziyor gib. Eger ayni agacsa, menseyi portekiz, ispanya.. Avustralya'da ve Guney Afrika'da da gordugume gore, sicak seviyor demektir. Muthesem bir agac, cok da buyuyor. Bir arastir istersen.. Sevgiler

Jardzy dedi ki...

Alev ağacı çok güzelmiş. İncir için üzüldüm.

İncir her yerde büyüyebilen ancak kökleri ile zarar verebilen bir ağaç.

O nedenle de "ocağına incir dikmek" deyimi ortaya çıkmış.

Alev ağacını araştırdım ancak pek bilgi yok.

Manolya da nazlı bir ağaçtır ama o kokusuna dayanamazsınız.

ÇAĞATAY dedi ki...

Sevgili CERENMUS;

JAKARANDA dediğin ağacı inceledim, tam benim istediğim ağaçtan. Hızla büyüyormuş, kökleri falan tamam istediğim gibi. Adana ve Tarsusu taraflarında dikiliyormuş. Ağır balçıklı toprak ister diyor, balçık deyince çamur gibi bir şey algıladım. Benim toprağım 1 metreden sonra akkum, horasan dedikleri topraktan. Analiz yaptırmıştım, elimdeki raporlarla hemen bir ziraatçıyla görüşmem lazım.

Ah bir de yaprakları elim kadar, incir ağacının ki gibi olsaymış.

Teşekkürler Ceren, bu konudaki gelişmelerden sizi haberdar ederim...

ÇAĞATAY dedi ki...

J. Arkadaşım;

dediğiniz gibi incir her yerde büyüyor, yine dediğiniz gibi kökleri çok zararlıymış. Bahçe komşum Mehmet Ali bey (göbekli şahıs)

http://kavaktantabut.blogspot.com/2012/04/en-sonunda-kapary-dktm.html

Bu konudaki resmin en altındaki kritik yapan şahıs. "Bunun kökleri evin içine kadar gider, fayansları bile kaldırır." demişti.

Bazıları için incir ağacı uğursuzmuş, nedeniyse; intihar eden şahıslar bu ağaca asarlarmış kendilerini, ağaç sağlam olduğu için intihar edecekleri sağlamca tutarmış. Bu gibi batıllara inanmadığım için kendi ellerimle 7 tane diktim.

Ah, bakabilsem Manolya dikmez miyim? Yeryüzünde en çok sevdiğim ağaç, hele çiçeği, üzerinde az duruyor ama senede bir gün onun açmasını beklemek bile heyecan verir adama, adına şarkılar bestelenmiş ağaç...

Alev Ağacına gelince; onunda türlü çeşidi varmış. Bir tanesi de Tatar Alev Ağacıymış, ondan vazgeçtim çok sulamak istiyormuş, köyde devamlı duramadığım için ağacıda öldürmek istemediğim için vazgeçtim...

Jardzy dedi ki...

O zaman dört gözle jakarandayı bekliyoruz!!

Eğer uygunsa, kendisi için özel bir bölüm ayırmanızı isterim. Dikiminden büyürkenki hali ile!

Adına da bayıldım. İçinde J olan her şeyi seviyorum!! :D

ÇAĞATAY dedi ki...

J. Arkadaş;

Tamam, J.'yi hemen dikiyoruz. Nasıl olsa bunun adını da telaffuz edemiyorum.

Sadece C. dedi ki...

Su yazima bakin :) http://cerenin-gunlugu.blogspot.de/2010/10/jacaranda-mimosifolia.html
Jakaranda bence de harika bir secim, tabii insallah ekolojik acidan uyumlu olursa.. Babam altina yorum yazdiktan sonra biz arastirdik, Cesme'de hakikaten var bu arada :) Cesme'de olan datca'da da olur diye umuyorum..

ÇAĞATAY dedi ki...

Değerli CERENMUS;

Verdiğin linkden yazını okudum, çok hüzünlü bir yazı. Köpeğiniz aklıma geldikte sıkıntılar basıyor beni.

Tamam karar verdim bu ağaçtan dikeceğim bahçeye. Bizim oralarda böyle bir ağaç görmemiştim, köylülerim de görmemiştir.

Çok değişik bir ağaç olacak. Ağacın fikir annesi olarak ismini değiştirip CEREN ağacı diyeceğim herkese.

Jardzy dedi ki...

Evet anlaşılan bir Ceren ağacı olacak bahçenizde.

Bu arada benim ziraatçi tayfam Tarsus'ta yaşıyor. Bir telefona bakar :)

ÇAĞATAY dedi ki...

J. Arkadaşım;

Çok sağ olunuz, hemen ilgileniyoruz.

Ahmet Haşim dedi ki...

merhaba,
bu jakaranda konusuna ben de karışayım..Ceren Sem in başına bir jakaranda dikelim deyince arayışa geçmiş ve yine Cerenin bulduğu Salihli yakınında bir yerden almaya karar vermiştik.Bursa dan İzmire giderken Akhisardan yolu çevirip jakaranda satan yere vardığımızda oldukça amatör bir çiçekçiyle karşılaşmış,ufak bir saksıdaki çiçeği alarak tekrar Karaburuna yola çıkmıştık,Urla ya yakın birçok çiçekçi vardır şuraya da bakalım derken birçok çiçekçide bu jakarandalardan olduğunu görmüş ve içimden niye bu kadar yol teptik burada daha güzelleri varmış diye geçirmiştim.neyse oradan da daha güzel bir tane alıp Karaburunda diktik..yaprakları karabiber ağacınınki gibi,ve narin bir ağaç..kışın poyraza direniyor,bu sene bayağı zorlanmışlar,bütün yaprakları dökülmüş ama donmamışlar..son gittiğimizde de tekrar yapraklanmışlardı..mavi mavi çiçeklerinin açmasını bekliyoruz..İzmir den geçerken Göztepe taraflarında haziran başında çiçeklerini açmış olarak gördük..inşallah bizimkiler de öyle olacak..sevgili Gökhan senin evinin önünde de güzel bir jakaranda ağacı hoş olacak inşallah..sevgiler...

ÇAĞATAY dedi ki...

Ağabey, hoş geldiniz. Sizlerin bilgilerinden yararlanmak çok güzel.

Malum benim bahçede poyraz yok, donda yok, satışı bu kadar yaygın olmakla ağacının nadir olması kafamı karıştırıyor. İnşallah o kadar narin değildirler de benim oraya uyum sağlarlar.

Köye giderken Denizli-Aydın-Nazilli güzergahından gitmeyi, o zamana kadar fide bulamazsam oralardan almayı düşünüyorum. Gerçi arkadaşlar temin için ellerinden geleni yapıyorlar.

Kesin karar verdim zaten, Jakaranda yani CerenJ ağacını mutlaka dikeceğim.

Saygı ve hürmetlerimle Ağabey...