17 Haziran 2012 Pazar

DODURGA

Bu gün Dodurga'ya gittik. Mhrmh ile Aydın'ın taşımacılıkla her gün Çorum'dan Dodurga'ya gitmeleri zor olduğundan Dodurga'da ev tutulmuştu. 

9 gün sonra yapılacak düğünden sonra bu evlerine geçecekler. Evi şimdiden hazırladık. Bu gün de ufak tefek şeylerle hazırlanan perdeleri takmaya gittiler. 
Evin  görünüşü bu. 
En üst katta oturulacak. Bu kısısm Dodurga'nın Güneyinden görüntü. Ortadan geçen yol ilçenin ana caddesi. 

Aygaz bayisinin arkasında çukurda ise asıl ve eski Dodurga yerleşim bölgesi bulunmaktadır. 
Bu kısım Doğu görüntüsü.
Bu görüntü Güney-Doğu görüntüsü. 
Görüntü ve yönleri şimdi karıştırdım, burası da başka bir görüntü.

Resim büyütüldüğü zaman az ileride mavili olarak ufak bir kısmı görülen bina Aydın'ın okulu. Hemen onun sol üstünde ama çok uzakta görülen son bina ise Mhrmh'ın okulu. 
Aydın'ın Recebi...
Kırlangıç kuşunun yuvası. İçeride ufak bir tane yavru var ama, ben resim çekmek isteyince aniden kayboluyor. Bir çıkıyor, bir kayboluyor, benimle dalga geçiyor. Ben de evlerini çekmekle yetindim. isteseydim bir tabureye çıkarak Senjamin'i yavruyla karşı karşıya getirebilirdim ama yavrunun korkmaması için yapmadım.   
Evde işleri bitince yolcuları alarak dönüşe geçtim. Yolun altında eski Dodurga bölümüne yapılmış olan saat kulesi. Kule Eifel Kulesini andırmakta. Dört bir tarafındaki bakır işlemeli, levhalar üzerindeki resimlerin dördü de aynı olup Dodurga Kömür Madeni'nde çalışmakta olan işçimizi temsil etmektedir. 

Bu köşede saat 17:30 iken; 
Bu köşede 09'a 13 var.  

İşte en sevmediğim olaylardan birisi. Saat bozulduysa yaptırın, yok yaptırmayacaksanız saat kulesini dikmenin bir anlamı yok.  
Yunus Emre Parkı, ilçede 3-4 tane park bulunmakla bu park şehrin biraz dışında kaldığından ziyaretçisi yok gibi. 
Parktan görüntüler, bana değişik bir görüntü geldi, hoşuma gitti. 
Bir başka görüntü. 
İlk resimdeki Dodurga tabelasına dikkatlice baktıysanız ilçenin nüfusu 3.100 yazmaktaydı. Nüfus bu kadar az olunca ilçede hareketsizlikte aynı oranda olduğundan, bu hareketsizlik leyleklerin işine yaramış. İlçenin göbeğinde elektrik direğinin üzerinde leylek yuvası.

Buradan belediyeyi de ayrıca kutlarım, leyleklerin yuvasını bozmadığı için. Görüntü gayet güzel, ceviz ağaçlarının arasında leylek yuvası.

Hiç yorum yok: