22 Haziran 2012 Cuma

Dodurga Çam Ağaçları

Bu gün çok erken kalkarak Dodurga'ya gittim, burayı çok sevmeye başladım. 
Hele hele bu geldiğim yeri çok seviyorum. Uzun bir yoldan gittikten sonra Bu çeşme başı karşıma çıkıyor. Burası insanlardan uzak bir yer, kimseler yok burada, onun için burayı seviyorum.
Ne hikmetse siyah-beyaz bir kedi, iki gelişimde de burada suyun başında dolanıyor oluyor ve kayboluyor.  
Bu fotoğrafı da çektikten sonra kedim kayboldu gitti. 

Buraya; Aydoğdu Mermer hem kendi reklamını yapmış, hem de gelen geçenlere hayrat olarak mermerden bu güzel oluklu çeşmeyi yapmış, sağ olsun, Allah razı olsun.  
Geldiğim yol 8 kilometre boyunca bu şekilde, toprak yol.
Arabama koyu renkli bir bez alacaktım unuttum, makro görüntüler çekebilmek için. Öylesine bir makro denemesi yaptım. 
Çam ağaçlarının dallarına örümcekler yuva yapmışlar onları makroladım. J. Arkadaşım bu işi bana öğretmeden önce bu kadar yakından fotoğraflar çekemiyordum, tekrar teşekkürler ediyorum arkadaşıma...
Ardıç ağacının meyveleri.
Çam ağacının kozalağı.
Bu da çok değişik bir çam ağacı ve kozalağı. Bu ağacı ilk defa Kastamonu'da Tarim İl Müdürlüğünün önünde görmüştüm, hayran olmuştum. 
Benim yapacağım iş bu kadar olur zaten. Makineyi makroya ayarladığımı sanarak çektiğim fotoğraf...
Dodurga'nın nüfusu o kadar az ki, şello göbeller (Çorumlucası);  (Türkesi: yaramaz çocuklar) artık kayısıyı yiye yiye bıkmışlar ki yol üzerinde, kopartılması kolay bir yerdeki kayısılara dokunmamışlar bile...
Buraya da bir video görüntüsü koydum ama ben göremiyorum. Bakanlar inşallah bir şeyler görürler, çok güzel bir görüntü var.

1 yorum:

Jardzy dedi ki...

Yeşilll!

Hasretim yeşile ben.

Balıkesir - İst yolu üzerinde ve Zigana geçidinden Trabzon'a doğru hayat bambaşka.

Çok güzelmiş.