16 Haziran 2012 Cumartesi

Ayşe'yi İmtihana Götürdüm...

Ayşe'nin bu gün LYS sınavı vardı. Anladığım  kadarıyla Lisans Yerleştirme Sınavı demekmiş. Yani eski manâda üniversite sınavı. Bu günkü sınav Matematik ve Geometri derslerini kapsıyormuş.

Dün akşam geldiğinde kendisine söyledim: "Seni, baban veya abin götürmesin ben götüreceğim." dediğimde; "Tamam enişte." demişti. 

İmtihana gireceği okul, Çorum Anadolu Öğretmen Lisesi okulundaymış, bizlerin oturduğu yere uzaktı. Sabah saat 10:00'da başlayacak sınav için Ayşe'yi saat 09:30'da sınava gireceği okunun bahçesine getirdim. 
Ayşe, benim yeğenim. Gerçi benim değil de Şrf'nin yeğeni, en büyük abisinin en ufak kızı. Şrf'nin 20-30 tane yeğeni var, haliyle onlar da benim yeğenim oluyor. Gerçi Ülkemdeki tüm çocuklar benim yeğenim. 

Ayşe, en son mezun olan yeğenim Ahmet'in kız kardeşi. Beni en çok seven kız yeğenim. Benim de en çok sevdiğim Ayşemiz...

İdealinde 'Hemşire' olmak varmış. Artık o kendi seçimi, ne olmak isterse istesin, yeter ki bir şey olmak istesin. 

Geçenlerde kendisiyle konuşmuştum, demiştim ki: "Ayşe, ayaklarının üzerinde durabilmen için okuman gerek,  annenin, babanın malı mülkü seni hiç yanıltmasın. Onlar, onların alınterleriyle kazanımları, sen de kendin kazanacaksın. Dikeceğin her bir ağaç, yiyeceğin her bir meyve kendi terinle sulanmış olmalı. Belli bir yaşa geldin, artık dünyayı kendi gözlerinle, kendi çabalarınla görmelisin. Baba ocağını, ana kucağını unut artık, uzun bir yaşantının başlangıcına bu sınavla atılacaksın, bu sınavın neticesinde çok çileler, zorluklar, yalnızlıklar, güzellikler, kötülükler, arkadaşlıklar, yollar, gurbetler, mutluluklar, sevinçler göreceksin. Bütün bunlara kendin sebebiyet vereceksin, başarılı olmak yolun sonuna gelmek senin elinde. Ben inanıyorum sen başarılı olacaksın..." 

Ayşe, dediğim gibi, okuduğun süre boyunca maddi-manevi senin yanında olacağıma tekrar söz veriyorum. 

Asıl adı Ayşenur, olan Ayşemiz benim demek istediklerimi daha yaşamadan anlamış olacak ki, sınav çıkışı bunu gözlerinden anladım...

1 yorum:

Jardzy dedi ki...

Ne güzel yol göstermek ve öğütler bunlar.