10 Mayıs 2012 Perşembe

Nurşen Halam ve Saime Ablamla Merzifon Mezarlığı...

7 Mayıs günü Nurşen Halam ve Saime Ablamla Merzifon'a büyüklerimizin mezarlarına geldik. Halam, Merzifon'a aralıklarla gelmiş olsa da İstanbul'dan gelen Saime Ablam 45 yıldır ilk defa geliyordu. Ben ise hayatım boyunca ilk defa geldim dedelerimin mezarına. 
Halam, babası dedem Aşır BOZKURT'un mezarını hemen eliyle koymuş gibi buldu. Ben ise Babamın babası Aşır dedemin huzuruna ilk çıkışım olduğundan çok heyecanlıydım. Zira, dedem Aşır Bey, babamla annemin evlenmesine 16 yıl kala vefat etmişti. Saime Ablamla ben o gün burada bir tarihe şahitlik ediyorduk. 
Aşır dedem, 1881 doğumluymuş. Ulu Önder Atatürk'le yaşıtmış. 1940 yılında 59 yaşında vefat etmiş. 
Aşır dedemin hemen yanında, en büyük halam Nahide Halamın eşi, Hilmi ağabeyimle Rezzan Ablamın babaları Ahmet enişte yatmakta idi. 
Merzifon Mezarlığında yatmakta olan büyüklerimizi ziyaret edip ruhlarına Fatiha okuduktan sonra, diğer büyüklerimizi aramaya başladık. 
Az ilerideki kabirde Aşir dedemin 17 yaş ufak kardeşi Asım Amcanın mezarını bulduk. Asım amca da 1898 yılında doğup 1963 yılında 65 yaşında vefat etmiş. Ben buradakilerin çoğunu tanımıyordum. Babamın memuriyeti dolayısıyla Merzifon'a o kadar sık gelemiyorduk. 
Mezarlık ziyaretinden sonra Halamla Saime Ablam, bizi doğduğum eve götür dedi. Beraberce Babam, halalarım Nahide, Rabia ve Nurşen'in doğup büyüdükleri eve gelerek burada fotoğraf çekindik. 

Bizler, babam, halalarım ve çocukları iş güç sahibi olduktan sonra ülkenin çeşitli yerlerinde görev yaptığımızdan dolayı  Merzifon'da ki bu eve uğramaz olmuştuk. Ev, 1984 yılında satıldı.   
Babaannem Cemile Hanım, hayatta olduğu zamanlar burada bu iki katlı evde yalnız kalırdı. Çocukları, torunları ve bizler fırsat buldukça yaz tatillerine geldiğimizde bu evde kalırdık. Arka tarafında bahçesi de bulunan şirin bir evdi. Evi kimin aldığını bilmiyorum ama alan şahıs içerisini restorasyon yaptırmış. Halam geçenlerde geldiğinde kapıyı çalmış, kapıyı açan hanımla konuşup sohbet etmişler. 
Burası da evin karşı kaldırımında bulunan Asım Amcamların konağı imiş. Burası da satılmış. Babaannemin , halalarımın yaşadığı yerde böyle konak şeklindeymiş ama Aşır dedem zamansız vefat edince konak bakımsız kalarak Asım Bey Konağı gibi bakımlı olamamış. 
Asım Amcamın konağının, Asım Bey Konağının giriş kapısı. 
Buradan Merzifon Belediyesine giderek Aşır ve Asım Beylerin babası, 1918-1919 yıllarında Merzifon Belediye Başkanlığı yapan Büyük dedemiz Hacı Şevket Efendi hakkında bilgi almak istedik. Eski Merzifon Belediye Mezarlığı şimdiki yerine taşınırken mezarlıktan çıkarılıp sahibine teslim edilen kemiklerin çoğunun kayıp olmasından dolayı Hacı Şevket Dedemizin mezarını tespit edemedik. Yalnızca Bu fotoğrafı Merzifon Belediyesi'nin internet sitesinden bulabildik.

Hiç yorum yok: