31 Ağustos 2011 Çarşamba

Bu Yaz Köyde Okuduğum Kitaplar...

Bu yaz köyde okuduğum kitaplar görülmektedir. Siyasal görüşte hiç bir kitap okumamaya gayret ettiğim halde Necip HABLEMİTOĞLU'nun 'KÖSTEBEK' kitabını okumamazlık yapmadım.

Hablemitoğlu gibi değerli bir Türk Tarihçisi ve aydınımızın; Ergenekon sanıklarından Mafya çamuruna batmış (büyük ihtimalle) Veli KÜÇÜK'ün talimatıyla öldürüldüğünü de lanetle hatırlamış oldum...

Kitapları köye gitmeden önce Kitapyurdu'ndan getirtmiştim. Kitaplar Çorum'da da vardı, hem de ucuza, almadım. Kitapyurdu'ndan getirtmemdeki amaç; 'Korsan'a para vermemek istememdendi. Kemal TAHİR'in Çorum Cezaevi'nde sürgünde bulunduğu sıralarda kaleme aldığı, o zamanın gözüyle Çorum ve Çorumlu'yu anlatan kitaplarını bir solukta okudum. Tüm hemşehrilerime tavsiye ederim.
Kitapları getirtirken ilk ve en önemli, serinin birinci kitabını getirtmeyi aklıma getirmemiştim. Daha doğrusu kitapları okuduktan sonra serinin ilk kitabının 'Köyün Kamburu' olduğunu anlayınca mecburen Datça'da, yazlıkçı sergicilerin açmış olduğu pazardan aldım, hem de korsan. Korsan alırsan olacağı budur zaten 2-3 sayfası boş çıktı...

Kitapları okuduktan sonra araştırdığımda; Çorum'da adı geçen 'NARLICA' köyü diye bir köy olmadığını gördüm. Daha derine indiğimde Narlıca Köyü'nün adının değişip şimdiki NARLI köyü olduğunu tespit ettim. En kısa zamanda Narlı Köyü'ne giderek romanın kahramanlarını araştıracağım. Gerçi kimseleri bulamasam da mezarlarını bulacağımı umuyorum. Mezar taşlarının bir kısmının büyük ihtimalle Osmanlıca kitabeler olması lazım... Bu konuyla ilgili ileride bir yazı yazmayı düşünüyorum.
Köydeki kitaplığımın dizaynını kendim tasarlayıp Çorum'da yaptırıp evden eve taşımacılarla köye getirtmiştim. Kitaplığımın tam bir görüntüsünün resmini çekmedim; rafları gereksiz malzemelerle dolu olduğundan, ayıklanması da zaman alacağından yalnızca kitapların bulunduğu rafın görüntüsünü sizlerle paylaşmak zorunda kaldım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

BENDE O MUHTEREM İNANSIN ALMNLAR TARAFINDAN ÖLDRÜDLGÜNÜ SANMISTIM!*SÜREKLİ ZİLERDİK KENDİSİNİ*HULİ C.OGLUNUN PROGRMLARINDA*BİLHASSA!ALTIN&BERGAMA KONULARIYLA ALAKADAR OLAN KONULARDAKİ MUHALİFLİGİYLE TANINIYORDU!VE CONRAD ADENAUER VAKFI DENEN AVUSTURYALI!VAKİF:( VE YARDAKCILARI TARAFINDAN ZARAR GÖRDÜGÜNÜ ZANNETMİSTİK..ALMNYADAYDIM ÖLÜMÜNÜ DUYDUGUMDA;;((HANIMI GECENLERDE;HALA DAHA CİNAYETİN AYDINLANMAMASINI KABUL ETMİYORDU!-DEMEKKİ SENİN TEZİN DOGRU DEGİLMİS!-O VAKFIN KOCAMAN BİR BİNASI VAR!BEYGOLUNDA!OYSA YASAKLANMIS!BUNA RAGMEN!İSTANBUL LİSESİNİN ORADA GİZLİ!TOPLABTILAR YAPTIKLARINI TESADÜF!ORADAKİ BİNAYA BAKARKEN ÖGRENMİS OLDUK!-BUDA GÖSTERİYORKİ;BİZLER DISTAN GELEN HERKESE!KAPIMIZI ACRIZ:(-İCDEKİ DOSTLARIDA DÜSMAN BİLİRİZ!;(HOSKALINIZ