14 Ağustos 2011 Pazar

Ocak...

Mart ayında Çineli Ahmet Ustaya yaptırdığım ocağın bu yaz çok faydasını gördük. Yıllardan beri yaptırmadığıma ne kadar pişman oldum anlatamam.

Ocağın fikir ablası Zühal Ablamdı; 'İlla bir kenara ocak yap' deyip durdu, ben de yaptırdım.
Bu yaz ocakta her şeyimizi yapıyoruz. Ocağın ızgarasını Çorum'da yaptırdım, getirdim.

Bir de sacağayı denen, üzerine büyükçe bir sac koyulup altında ateş yakılarak üzerinde mayalı, yanıç, katmer, gözleme yapılan tertibattan da aldım. Köye ekmek almaya gitmekten kurtuldum.
Izgara iki işlevli olduğundan sağ tarafında patlıcan kebap, adana, şiş falan da yapabiliyorsun.
Patlıcan salatası içinde çok ideal. İcabında ızgaranın işi bittiğinde ateşin içerisine patates atılıyor...
Tüpte yapılması uzun süren şeylerimizi de ocakta yaptık. Örneğin; kurufasülye, güveç, mısır haşlama gibi şeyleri.

Mart ayında budadığımız ağaç dallarını ocağın sağ tarafında bulunan göze istifledik. Yarım kalmış olan mermeri getirtip yerine koydurdum.

Gerçekten çok işime yaradı, sağ olasın Zühal Abla...

Hiç yorum yok: