25 Ağustos 2011 Perşembe

Nane, Kekik, Defne Yaprağı Kurusu.

Bu sene köyde hiç boş durmadım; bahçede işim bittiği, denizden geldiğim, kitaplarımı okuduğum zamanlar boş vakitlerimi dağlara çıkarak değerlendirdim.

Dağlarda çeşit çeşit bitkiler olduğu halde bunlardan en çok kekikle defne yaprağını sevdiğim için bol bol kekik ve defne yaprağı topladım.

Defne yapraklarını önce çalılarından, dallarını baltayla keserek, ağacına zarar vermeden toplayıp arabanın arkasına attım, daha sonra eve gelince yaprakları dallarından kopartarak gölgede güneş göstertmeden, kuruttum. Gerçi ben bu gibi kurutulacak şeyleri hep gölgede kurutuyorum ki, kurutulanlar yeşil kalsın, yeşil rengini atmasın diye.

Bir kaç senedir arabasız olduğum için fazla uzaklara açılamıyordum, bu sene arabalı olduğum için her yere gittim, Yarımada'da gitmek isteyip de gidemediğim her yere gittim.
Kekikler zaten kendiliğinde kurumuştu, tozunu toprağını aldıktan sonra gölgede 1-2 gün de kendim kurutarak cam kavanozlara doldurdum.

Bahçeme girildiği zaman sanki bir aktar dükkanına girmişçesine mentollü bir kokuyla karşılaşıyordum.
Naneler suyu çok seviyorlar, suyu verince öyle bir canlanıyorlar ki; her gün topla. Bu gün topladığım yeri ertesi gün gene topluyordum. Naneler tam çiçeğe kaçmadan, yaprakları büyük büyükken toplayıp, tel bir eleğin içerisinde peyder pey kuruttum.

2 yorum:

ahmet dedi ki...

arkadaşlar ilk öncelikle slmlar bende yaklaşık 60 ton kurutulmu hararlanmış zeytin yaprağı bulunmakta ilgilenenlere ihtiyacı olan ve ihtiyacları duyurulsun ahmet tel 0545 419 46 11

ÇAĞATAY dedi ki...

Kurutulmuş Zeytin yaprağına ihtiyacı olan arkadaşlar

0 545 419 46 11 numaralı telefondan Ahmet beyi araya bilirler...