18 Ağustos 2011 Perşembe

Bu Nasıl Kaktüs Ağacı?

Bu kaktüs ağacını yıllardan beri evime giderken gelirken görürüm. Bahçenin sahibi de Mehmet Ali isminde bir köylüm galiba. Hep kendi kendime sorardım: 'Acaba bu adam bu kaktüsleri neden kesmiyor, bahçeyi kaplamışlar, bahçe orman gibi olmuş.' der dururdum.

Geçenlerde, 10 gün kadar evvel, bir de ne göreyim kaktüs ağacının içinden kalın kalın dallar çıkmış, dallar çiçek açmış. Yalan yok kaktüsün içinden çıkan dallar neredeyse 10 metreyi bulacak.
İnanın ağacın tamamını fotoğraf makinemin görüş alanına sığdıramadım, ne kadar büyük olduğuna siz karar verin. Ayrıca; kaktüsün gövdesinden çıkan dalların her bir çiçek öbeğinde ufak ufak çiçekler açmaya başladılar, aynı muz meyvesi gibi bir şey. Arıların çok hoşuna gitti ki, bu kaktüsün başından ayrılmıyorlar.

Ben Türkiye'de ilk defa böyle bir kaktüs ağacı çiçeği görüyorum.

Bir belgesel kanalında izlemiştim; Çin'de bir bambu çeşidi varmış, 45 senede bir çiçek açıp meyve veriyormuş. O sene de ortalığı fareler kaplıyormuş. Meğerse, bambunun köklerinde patates gibi yumrular oluyormuş o yumrular da bölgedeki farelerin gereğinden fazla üremelerine besin bakımından neden oluyormuş.

Belki, kaktüslerden anlayanların ilgisini çekmez ama benim çok ilgimi çekti. Kıbrıs'ta askerde bulunduğum bir buçuk sene zarfında bu kaktüs çeşidinden olmasına karşılık; ne çiçek açmış ne meyve vermişti, o bakımdan çok acayibime gitti bu kaktüs ağacı, böyle bir şeye ilk defa tanıklık ediyorum...

3 yorum:

ÇAĞATAY dedi ki...

Kaktüsün adı "SARI SABIR"mış. Ağaçlar.net sitesinden buldum.

http://www.agaclar.org/agac.asp?id=1142

İsteyen buradan bakabilir.

Sadece C. dedi ki...

Bu bitki benim bildiğim kadarıyla "aloe vera"dır, kimya ve estetik alanında son derece değerlidir, ilaç yapımında ve kremlerde bolca kullanılır. Ayrıca kabızlığa da iyi gelir. Fakat ne gibi bir işlemden sonra nasıl kullanılabiliyor bilemiyorum. Sevgiler!

ÇAĞATAY dedi ki...

Teşekkürler CERENMUS; netten inceledim gerçekten de sizin dediğiniz gibiymiş.

Ayrıca bu bitkiden TEKİLA'da yapılmaktaymış.

Köylümle görüştüğümde kimse bunun ne cins bir ağaç olduğunu bilmiyor, ayrıca çiçek açtığını da ilk bu sene görmüşler. Bu ağaç da orada kendiliğinden büyümüş. Tarlanın sahibi tarlasına zaten bakmamakta olduğundan önceleri bu ağaç ufacık bir şeymiş sonraları bu kadar büyümüş.