19 Ağustos 2011 Cuma

Tekila Şişesi

Dün, kaktüsle ilgili bir yazı yazmıştım. Sağ olsun CERENMUS, ağacın bütün özelliklerini yazmış. Ben de internetten araştırdığımda CERENMUS'un dediği gibi "ALOE VERA" bitkisinden yalnızca Meksika'da TEKİLA üretiliyormuş.

Şimdi de geçen sene usta ve işçiler bahçenin duvarını yaparken buldukları şişeden bahsedeceğim.

Şişenin üzerinde ASTEK'lerden kalma figürler, desenler bulunmaktadır.
Şişenin altında ise; "HECHO-EN MEXICO" ibaredi bulunmakta. Madein Mexico, yani Meksika Malı. Tam ortanın solunda ve sağında. '3' ve '5' rakamları bulunmakla 1935 yılında yapıldığı, imal edildiği anlaşılmaktadır.

Yıktırıp yeni yaptırdığım duvarın yerinde tek sıra taşlarla yapılmış kuru bir duvar bulunmaktaydı. Duvar ormandan görünmez hale gelmişti. Öyle ki; koskocaman bir incir ağacıyla Tespih ağacı dahi çıkmıştı eski duvarın içinde. Şişe oraya duvar taşı olarak konulmuştu, sağ olsun kim koyduysa, define gibi bir şey meydana çıktı yıllar sonra.

Şişenin çıktığı, bulunduğu gün ben de işçilerle birlikte duvarda çalışmaktaydım. Hemen şişeyi aldım, şişe diyorum, şişe demeye bin şahit lazımdı. içerisine 76 yıldır giren yağmur suları, toz toprak, şişe taş görüntüsündeydi. Onu deterjanlarla yıkadım, içerisinde biriken çam ağacı çöplerini çıkarttım. Halbuki etrafta çam ağacı falan da yok. Demek ki 76 sene önce buralarda çam ağaçları varmış.

Araştırdığımda; badem yetiştiriciliği köye gelmeden önce tütüncülüğe başlamış köylüm, o sıralar çam ağaçlarını, palamut ağaçlarını tütün dikmek için yer açmak amacıyla kesmişler. Şişe Meksika şişesi olduğuna göre içerisinde mutlaka TEKİLA vardı. Çam ve palamut ağaçlarını sökerken yorulmuş olacak ki köylülerim, bu Tekila'yı içtikten sonra duvarın kovuğuna taş niyetine sokuşturmuşlar şişeyi.
Şişedeki Tekila'yı kim içtiyse, ölmüşlerinin canına değsin çok iyi etmiş. Ve hatta şişeyi kırmayıp duvara taş niyetine koyan köylümden de Allah razı olsun. Olsun ki bir tarihi evimin bir köşesinde ölümsüzleştirdiği için.

Hiç yorum yok: