27 Şubat 2011 Pazar

Köye Götüreceğim Kitaplar

Köye gitmeme 6 gün kaldı. 6 Mart pazar akşamı yola çıkacağım.

Buradaki kitaplarımı kesinlikle köye götürmem, köydeki kitaplarımı da buraya getirmem. Hepsinin yeri ayrı. Ha, bunu okudum eve götüreyim demem. Hangi kitabı nerede aldıysam orada kalır. Eve, buraya yaptırdığım, dizaynını kendim tasarladığım ve marangoza yaptırdığım kitaplıktan iki tane yaptırmıştım birini köye götürmüştüm. Köydeki kitaplık daha dolmadı.

Bu gün Kitap Yurdu'na 11 kitap sipariş verdim, kitaplar köye gönderilecek. Zaten yeteri kadar eşya taşıyacağım bir de kitaplar yük olsun istemedim. Teslimat yerini köy olarak gösterdim.

Sipariş verdiğim kitaplar öyle memleket meseleleri ile ilgili değil. Zaten memleket meselelerini konuşup tartışmayı sevmiyorum. Konuşmaların sonunun kavgayla biteceğinden eminim; zaten herkes kendi yolunu çizmiş. Kahvede on dakika konuşup, ayak üzeri yirmi dakika konuşup bir adamı ikna edemezsin. Kim hangi görüşteyse görüşü ona kalsın. Bu yüzden siyasetten uzak kitapları okumayı tercih ediyorum son yıllarda.

Yukardaki resimde evdeki Soner YALÇIN kitapları görülmektedir. Önceleri Soner YALÇIN'ı hiç sevmezdim, kendisi hemşerim olsada kuşkuyla yaklaşırdım kitaplarına. Ne zaman ki Bay Pipo'yu yazdı Soner YALÇIN'a müthiş hak vermeye başladım. Rahmetli Hiram ağabeyi yakınen tanıyorum. Soner YALÇIN, kitabında Hiram ağabeyi tam olarak aktarmış, ne eksik ne fazla. Daha sonra Soner YALÇIN'ın olayları gerçekten hiç bir abartma katmadan yazması, gerçekleri yazması, belgeleri ile sunması bende Soner YALÇIN hayranlığı uyandırdı.

YALÇIN'ın şu anda tutuklu olmasını eleştirmek beni aştığı için mahkeme kararını beklemekten başka yapılacak hiç bir şey yok. Ve kalben inanıyorum YALÇIN bir gün bile ceza almadan beraat edecektir. YALÇIN ne yazacaksa, aramada ne belgeler bulunduysa hepsi doğrudur düşüncesindeyim. Doğru olan belgelere de kimse, bu belge doğrudur diye ceza verecek hali yok. Ve inanıyorum, beraatından sonra YALÇIN, işin peşini bırakmayacak kendisini mesnetsiz yere suçlayanlarla hesaplaşacak ve kazanacaktır. Arkandayım, yanındayım Soner...

Sipariş verdiğim kitaplar:

1- HİTİTLER; Stefano De Martino'nun yazdığı bu kitapta Çorum'daki Hitit medeniyeti detaylı bir şekilde anlatılmaktadır. Kitabı DLR'ya sürpriz olarak sipariş verdim, DLR'nın branşı olduğu için.

2- Ressamlar ve Kadınları; Önder ŞENYAPILI'nın kaleme aldığı bu kitap çok enteresan bir konuyu ele almış.

3- 1831-1832 Türkiye'sinden Görümünler; O yıllardaki Türkiye'den isyan manzaraları ağırlıklı bir kitap.

4- Yakılacak Kitap; Ethem İzzet BENİCE'nin kitabının konusu Çorum'un kasabalarında geçen bir olayı anlatıyor.

5- Çivi Çiviyi Söker; Muaazzez İlmiye ÇIĞ'ın kitabı Kurtuluş Savaşı sırasında Çorum taraflarında geçen bir olayı anlatmaktadır.

6- Kızılbaş Günlerim; Abidin DİNO'nun bir kitabı, gene Orta Anadolu'daki bir kasabada geçenleri anlatıyor.

7- Yedi Çınar Yaylası; Kemar TAHİR'in Çorum cevaevinde tutulu bulunduğu sırada yazdığı kitaplardan. Bizim oralarda geçen gerçeklerden bahsetmiş.

8- Köyün Kamburu; gene Kemal TAHİR'in kasabalarda geçen olayları anlattığı kitabı.

9- Büyük Mal; Kemal TAHİR'in gene Çorum'da sürgünde yazdığı bir kitap.

10- Dam Ağası; gene Kemal TAHİR'in Çorum ve ilçelerinde geçen olayları gözlemlediği tarihi bir belgesel.

11- İhtiyar Gençlik; Mehmet SEYDA'nın kaleme aldığı bu kitap gene bizim oralarda yaşanmış bir olayı anlatmaktadır.

Bu kitapları okuyacak zamanım olmasada zaman yaratmaya çalışacağım. Akşamları kitap okurken uyumayı çok seviyorum. Lambaları bile kapatmaya fırsat olmadan uyumak çok hoşuma gidiyor...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

O kitaplar bende olsa hiç nefes almadan okurum :)Kitap okuma zevki başka bir şey.Bir tadan bir daha bırakamaz.Hayatın içinden konuların yer aldığı kitaplar benimde gözdem...