18 Nisan 2011 Pazartesi

Bahçenin Temizliği

5 Mart günü köye geldim. Hava açık olmakla birlikte pek de sıcak değildi. Kış boyunca yağan yağmurlardan dolayı bahçemi tanıyamadım, o kadar otla kaplanmıştı ki anlatamam. 7 Mart günü çok sevdiğim kardeşim Murat KAYA'yı çağırdım. Murat, değerli bir arkadaştır. Traktör işim olduğu zaman direkt Murat'ı ararım. Murat öyle herkesin işine gitmez, kendi işinden başkasının işine gitmeye zamanı yoktur zaten. O kadar çok tarla tapanı var ki kendisi bile yetişemiyor. Kendisi 4 yıllık fakulte mezunu olmakla beraber köyünde kalıp çiftçilik yapmayı yeğlemiştir.
Tarlanın otlarla kaplı halini görüntülemeyi akıl edemediğimden, sürülmüş halini görüntülemekten başka seçeneğim kalmadı.
Önce, tarla baştan başa düz olarak sürüldü.
Sürülmeden önce, geçen seneden tarlanın ortasında kalan duvarda kullanılan kumlar çuvallara dolduruldu.
Tarlanın sağında solunda bulunan ve geçen seneden kalan taşlar kulübe yapılacak olan temelin üzerine taşındı.
Traktörün yetişemediği yerlerdeli otlar tek tek kopartılıp yığın haline getirildi.
Tarlayı sürme işi bittikten sonra traktöre çapa makinası takılarak tarla çapalandı.
Gayet güzel ve itinalı bir çalışmadan sonra pamuk gibi toprak ortaya çıktı.
Murat; ellerine sağlık. Tarla gerçekten çok güzel sürülerek çapalandı.
Daha sonra kenarlardan toplanan otlar yakıdı. Bu arada sana da teşekkürler Şerife.
Tabii ki ben de az çalışmadım değil...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık gerçektende güzel bir çalışma olmuş...