24 Şubat 2011 Perşembe

Plastik Su Borusundan Sera

"Plastik Su Borusundan Sera"yı belki de ilk ben yapacağım. Köye gider gitmez uygulamaya koyacağım, belki de çoğu seracıya ilham kaynağı olabilirim. Planlarını kendim düşünerek tasarladım.

Aklıma takılan soru, köye gidince demirci ustasını nereden bulacağım, kaynak makinesi, elektrot gibi şeylerle nasıl uğraşacağım? İdi. Düşündükçe aklıma yeni fikirler gelmeye başladı. Plastik su borularından sera yapabilir miydim? Evet yapabilirdim. Ve işe koyuldum. Yaptığım tasarımlara göre 'iki parmak' veya 2 inç tabir edilen kaliteli olmayan plastik borulardan alacağım. Bu borular yukarda resimde görülen 7 mm'lik matkap ucu ile delinecek, yine yukarda görülen somunlu vida ile birbirine monte edilecek.

5X10 metre ebatlarınında 50 metre kare kapalı alanlı sera iskeleti borulardan yapıldığında 10 kiloluk bir ağırlığa sahip olacaktı. Üzerine konulacak olan naylon örtünün rüzgardan uçuşarak serayı yıkma ihtimali olacaktı. Bunları da göz önüne alarak aşağıdaki aleti geliştirdim.

Bu demir parçaları aynen kamp çadırların rüzgardan uçmamasını sağladığı gibi seranın da uçmasını önlemiş olacaktı. Çok mantıklı bir fikirdi.

Bizim seracılarımız her sene ayrı masraflar yaparak seralarını yenilerler. Benim düşündüğüm bu sera ise işi bittikten sonra yerlerinden sökülüp seneye tekrar istenilen yere monte edilme özelliğine sahip olacak. Demir paslandıydı, küflendiydi derdi olmayacak.

Çadırların kenarına çakıldıktan sonra iple bağlanan kazıkların yerine iple bağlama derdi olmasın diyerek demir çubukları soru işareti şekline getirdim. Demir çubukların soru işareti gibi olan yuvarlak yerlerine plastik su boruları geçirilip doğrudan toprağa çakılacak.
Bu düzeneği yapabilmek için ilk etapta 12 metre 8'lik inşaat demiri aldım. 5 Kilosuna 8 lira verdim. Şerife'nin abisinin atölyesinde demir çubuklarını 30'ar cm. uzunluğunda keserek her birine yukarda görülen şekli verdim.

Böylelikle plastik su borusundan kullanışlı bir sera yapılabileceğini ıspatlamış oldum. (Köye gittiğimde seranın bitmiş şeklini buraya yapıştırırım)

Hiç yorum yok: