5 Şubat 2011 Cumartesi

"BAFİRA" Kırmızı Pancar Turşusu...

Geçenlerde bir arkadaşa söz vermiştim pancar turşusu yollayacağım diye. Cumartesi pazarında zor da olsa 2 kilo pancar bulabildim. Zaten bunun ne işe yaradığını bilen de yok buralarda. Köylü reyonundan aldım, aldığım teyzeye sorduğumda o da ne yapıldığını bilmiyormuş, "Soran olursa viriyom hacı amca." dedi bana.

Bu mevsinde hasatı masatı da kalmadı bunun. Belliki pazarcı teyze çeşit bulunsun gibisinden atmış torbasına getirmiş pazara.

Şekilde görüldüğü gibi alınan pancarlar temizlendi.

25 dakika düdüklü tencerede haşlandıktan sonra zaten kendiliğinde dökülen kabukları soyuldu ve soğumaya bırakıldı.
Turşunun içerisine konulan malzemeler resimde görünmekte. Datça dağlarından topladığım gölgede kurutulmuş defne yaprakları; az miktarda Taşköprü sarmısağı ve her turşuda kullanılan hazır 'turşuyap' turşu suyu.
Ben de çok merak ediyordum; bu kırmızı pancar'ın sağlık bakımında bir faydası var mıdır? diye. İnternetten baktığımda; kan temizleme, kansere, vereme ve diyabete karşı koruyucu özelliği varmış.

Şimdi bu "BAFİRA" nereden çıktı? Kargo şirketleri yollanacak malzemenin cam kap içerisinde olanlarına, kırılır hesabı pek iyi gözle bakmadıklarından dolayı, geçen hafta alınmış olan (kullanılmamış olan) plastik salça kabına aktarıldı ve ambalajı kargo şirketlerinin dilinden kurtulunmak üzere görselliğe kavuşturuldu.

48 saat sonra 'Kırmızı Pancar Turşusu' her an kullanılmak üzere hazır duruma gelmektedir.

Not: Hazırlama süresi (gidip alma, getirme, haşlama, ambalajlama, yollama) takribi 50 dakika.

2 yorum:

Sadece C. dedi ki...

Gökhan Abi ellerinize sağlık, ama o kırmızı sanat eserinin de ne kadar zor bir arama, hazırlama aşaması varmış.. Mahcup oldum.

Adsız dedi ki...

EVET BEN COOK YERİM..HİC EKSİK OLMAZ EVDEN..AMA YAZIKKİ HAZIR ALIYORUM..ASLINDA ONUDA**EVDE YAPMALIYIM..YANLIS YAPIYORUM..NEYSE TARİFDE KABUKLA HASLADIGINIZI ANLADIM..EH..BENDE ÖYLE YAPAYIM BARİ..BEN HERSEYİ İCME SUYUYLA YAPARIM GKHAN..CAYI..YEMEKLERİ..EN SON SALATALIK YIKANMASINI..DISRDA İSE GÜVENİLMEZ..EH!EVDE YAPAYIM BARİ...