26 Şubat 2011 Cumartesi

Yürüyüş Parkurü

Bu sene köyde yapacağım işlerimi hemen hemen hale yola koydum. Mart ayının 6'sında yola çıkmaya karar verdim.

7 günlük boş zamanımı değerlendirmek üzere yürüyüş parkurüne gittim. Son gittiğimden bu yana ne değişiklikler var onları gözlemek istedim. Amfitiyatronun yanındaki havuzu mavi seramiklerle kaplamışlar, yeteri kadar da malzemeyi yığmışlar.
Amfitiyafro yavaş yavaş şekillenmeye başlamış. Oturulacak yerler, sahne ve giriş yolu üzerindeki parkeler döşenmiş.
Burası da yürüyüş yolunun kenarındaki elektrik trafosu. Çoğu trafolar manzara resimleriyle süsleniyor. Bizim buradakine de ayrı bir resim yapılmış. Trafonun dört bir yanına tünel girişi resmi yapılmış. Yapan ressam o kadar canlı yapmış ki resmi, fotoğrafın sol tarafını açık bıraktım. Sol tarafı açık bırakmasam resmi görenler burasını gerçekten bir tünelin girişi sanacak...
Yürüyüş yolunun ortasında büyük bir boş alan mevcut. Bu boş alanda çeşitli ağaçlarla süslenmiş.
Değişik çam ağaçları dikilmiş.
Ağaçların görüntüsü ve çokluğu yürüyüş alanını mesire yerine çevirmiş.
Gerçi burası yürüyüşten sonra dinlenme yerleri olsa da manzarası halkımızın hoşuna gittiği için mesire yeri olarak da kullanılıyor.
Kamelyaların şekilleri çok hoşuma gitti. Bunlardan bir tanede köydeki bahçeme yapmaya karar verdim.
Bir haftadan uzun bir zamandır günlük güneşlik geçen şehir, bu sabah aniden değişerek gri bir renge büründü.
Yürüyüş yolunun kenarına genellikle kanatlı hayvanlardan oluşan mini bir hayvanat bahçesi yapılmış. Bahçenin girişindeki köprünün altındaki havuza ördekler konuşlandırılmış.
Bu bölümde ise keklikler bulunuyor.
Tavşanların bulunduğu bölüm tavşanlar tarafından kazılmış. Köydeki bahçeme de 3-5 tane tavşan almayı düşünüyordum ama bunlar sebzelere, çiçeklere rahat vermezler düşüncesiyle vaz geçtim.
Beyaz horozun ayaklarındaki tüyle çok hoşuma gitti. Köye gidince yumurtasından faydalanmak üzere 10 tane tavuk almaya karar verdim.

Sülünün erkeği kafesin bahçesinde dururken dişisi içerde uyumayı tercih ettiğinde dişinin fotoğrafını görüntüleyemedim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Gerçektende trafonun üzerindeki tünel resmi gerçek gibi insanı yanıltıyor.....Yapan usta bir ressam olmalı...