8 Ekim 2011 Cumartesi

Kışlık Turşular Hazırlandı

Sabah erkenden kalktım. Dün gece yatmadan önce cumartesi günümü nasıl değerlendireyim diye düşünürken kışlık turşuları hazırlamak aklıma gelmişti. Bu nedenle erken saatlerde, arabamın üzerindeki çiğ daha buharlaşmadan Şrf ile birlikte Cumartesi Pazarının, köylülerin tezgah kurduğu yere geldik.

Bu sene çok çeşitli turşu yapmak niyetinde olduğumdan lahana, kelek (kavunun olmamışı), havuç, kornişon salatalık, biraz daha büyük cinsinden kornişon, acur (bir çeşit salatalık), bamya, yeşil domates, sivri biber, acı biber ve maydanoz alarak eve geldik.
Malzemeleri güzelce yıkadıktan sonra turşuları yapmaya başladık.
Bamyanın büyüklerini seçerek turşuluk olarak ayırdım.
Şrf'de bir kenarda biberlerin diplerini keserek, kornişonları ayıklayarak bana yardımcı oldu.
Salatalıkları yer kaplamaması için kaplarına tek tek yerleştirdim. Her sıraya biraz sarımsak, biraz defne yaprağı, üzerlerine de maydanoz sapları koyarak bidonları kapattım.
Sirkeyle, kaya tuzuyla, suyla kim uğraşacak? Fersan'ın hazır 'Turşu Yap' sularından kullandık. Bu suyu bidonun ağzına kadar doldurduktan sonra kapağını kapatıyorum, turşular kendiliğinden oluyor. Bu suyun bir özelliği daha var; turşuları sirke gibi eritmiyor, son kullanacağınız güne kadar malzemelerin dipdiri kalmasını sağlıyor.
Bamya turşusunu çok seviyorum, evdekiler pek hoşlanmasa da arada çeşit olarak duruyorlar.
Turşuluklar hazır. Sanırım 3 kişiye bu kış yeterler. Daha mevsimi gelmedi, gelince 'Kırmızı Pancar' turşusu da yapacağız.

Hiç yorum yok: