27 Ekim 2011 Perşembe

Güzelce Dede (Çatak Köyü)

Bu görüntüleri Çatak Köyüne gittiğimde almıştım.

Burada gene unutulmuş bir zattan bahsedeceğim. Adı: GÜZELCE DEDE imiş. Mekana girişte hemen, bir meşe palamudunun üzerindeki tabela dikkatimi çekti. "GÜZELCE DEDE MEKANI YATIR VARDIR İÇKİ İÇMEK YASAKTIR" yazıyordu. Bu yazı buraya konulduğuna göre daha önceleri gelip burada içki içildiğinden dolayıdır. Ben öyle algıladım.

Arkadaş, gelip burada içki içeceğine, sor soruştur, burada yatan kimmiş, neciymiş, neyin nesiymiş? Gerçi ben de tam adamına sordum, hem içecek hem de araştıracak...

Zaten buranın yerlisi, köylüsü bile bilmiyor burada yatan zatın kim olduğunu. Bu bizim talihsiz hallerimizden biri olsa gerek; araştırmamak, sorup soruşturmamak.
Koca Meşe Palamudu ağacını geçtikten sonra Güzelce Dede mekanına vardım.
Dağlardan gelen bir kaynağa boru takılmak ve güzel bir taş işçiliği ile çeşme yapmak kimin aklına geldiyse Allah razı olsun ondan.
Köyün arazisi olduğundan belli ki Çatak köyü halkı yapmış burasını. Çam ve Palamut ağaçlarıyla kaplı hakim bir tepeye bir de kamelya yapmışlar, gelip geçen ziyaretçiler otursun, soluklansın diye. Bayrağımızı da dikmeyi ihmal etmemişler...
Kamelyanın hemen yanına da mutfak olarak kullanılmak üzere bir kulübe yapmış köylülerim.
Kulübenin içerisinde ne lazım geliyorsa hepsi var. Burada yemek yapmak, çay demlemek için her türlü malzeme olduğu gibi...
Sağdaki gözlü rafta da, çay, şeker, tabak, çanak, kaşık, bıçak her şey mevcut olduğu gibi üzerinde kilit de bulunmamaktadır.

Soruşturduğumda, buraya gelen ziyaretçiler, yoldan geçenler, Tanrı misafirleri, yemeklerini yeyip, çaylarını içip, Güzelce Dedenin mezarı başında dua edip namazlarını kıldıktan sonra burada ne eksikse o malzemeyi bırakıp gidiyorlarmış. Ne güzel bir adet.
Burası da Güzelce Dede'mizin kabrinin bulunduğu bahçeye giriş.
Girişte, kapının üzerinde bir yazı var o dikkatimi çekti gene. İncelediğimde Hat sanatından bir örnek işlenmiş fayans olduğunu gördüm. Fayansı kim yapmışsa öylesine şekiller vermiş. Manâlı hiç bir şey yok yazıda. Yalnızca, alt ortada "ALLAH" yazısı okunuyor, diğer yazıları gelişi güzel çizmiş yapan herkimse...
Güzelce Dede'mizin kabri. Hemen sağda, duvarın hizasında bir kahta muhafaza içerisinde seccade de bulunmakta, namaz kılanlar için konulmuş oraya. Namazını kılan seccadeyi tekrar yerine koyup kapağını kapatıyor.

Kabri gezip, Dede'nin ruhuna bir Fatiha okuyup, kamelyada oturup bir sigara içtikten sonra köye indim. Gene, her defasındaki gibi aynı cevabı aldım: "Biz doğma büyüme bu köylüyüz, Güzelce Dede'yi her daim ziyaret eder, ruhuna okuruz amma kim olduğunu bilmeyiz." dediler.
Güzelce Dede mekânından Çatak Köyünün görüntüsü...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Değerli blog yöneticisi paylaştığınız makaleler bize çok yardımcı oluyor Dell dizüstü servis ekibimiz çalışmalarınızda başarılar diler.