11 Kasım 2010 Perşembe

Çorum Buhara Camii Şadırvanı

Bu gün hastaneye gitmiştim. Kolestorolümü ölçtürdüm 217 den 255'e çıkmış. Triglisedir diye bir şey daha varmış o da 269'dan 366'ya çıkmış. Çıkar tabi kardeşim. Adamı sinir ediyorlar. Her adım atmada sinir, buhran.

Bu sırada Buharaevler denilen yere doğru yürüdüm. Fotoğraf çekmek falan aklımda yoktu. Ağaçlıklar içerisinde tertemiz bir asvaltın kenarında Buhara Camii'ni gördüm. Camiin şardırvanı gerçekten çok güzel yapılmış. Hele duvarlarındaki desenlere, mermerlere, ahşap korkuluklarına, ışıklandırma elemanlarına bayıldım.

İnternette "Buhara Camii" yazıpda arayanlar için 1-2 resim çekip yapıştırmak istedim. Resimlerin altınada Çorum Müftülüğü sitesine girerek cami hakkında bir iki satır yazarım konuyu tamamların diye düşünüyordum.

Girdik müftülük sitesine cami hakkında tek kelime yazı yok. Ne zaman yapıldığı, ne şekilde olduğu, vs., vs. hiç bir bilgi yok. Sadece "Kuran kursu açılmıştır" yazıyor. Arkadaş; devlet size site tahsis etmiş, bilgisayar, milgisayar bir şeyler vermiş, vermiş amma kullanan kim?

İşte böyle böyle vatandaşın şeyleri yükseliyor. Değerleri...

Neyse elimden geldiğince bir şeyler yazayım. Zaten caminin hiç bir özelliği yok. Bildiğimiz dört köşe evlere benziyor. Onun için caminin resmini çekmedim de yapıştırmadım da.

Bu birinci fotoğrafda şadırvanın batıdan görünüşü.

Şadırvanın girişi.
Burası da abdest alma yerleri.
Müftülük bu desenleri kime yaptırdıysa yapan arkadaş gayet güzel çalışmış, ellerine sağlık.
Desenlerden farklı bir görünüm.

Şadırvanın tavan kısmından görüntü. Gerçekten çok hoşuma gitti. Yapana da yaptırana da teşekkürler. Ellerine sağlık.

"Yiğidi öldür hakkını ver."

Hiç yorum yok: