18 Kasım 2010 Perşembe

Aşık Mahzuni Şerif Parkı (ÇORUM)

Mahzuni Şerif'in büyük dedesi Seyyid Mehmet'in türbesinin bulunduğu Hasan Köyü, 1800'lü yılların ortasın da Sünniliği seçmiştir. Seyyid Mehmed'in ölümünden sonra aile iki kola ayrılmış; bir kol, o dönemde Afşin'e bağlı olan Berçenek'e yerleşerek Alevi inancını sürdürmüş, diğer kol ise Hasanköy'de kalarak Sünni inancı benimsemiştir. Kendi ifadesine göre Ağuçan Ocağı'na bağlı Cerit Türkmenlerindendir. Sülalesi sonradan Cırıklı adını almıştır. Ceritler, Oğuzların Avşar boyuna mensupturlar.

1998yılında, 58 kaset sahibi olan Ozanımız, dünyanın yaşayan üç büyük ozanı arasında birinci sırayı aldı. Bir çok yabancı ülkede deyişleri değişik dillerde okunmuştur. Tüm türkülerinin yer aldıığı 8 kiyabı bulunan Ozanımız 'ın, Bektaşı Kültürünün ve Anadolu Ezgilerinin dünyaya tanıtılmasında önemli bir yeri vardır.

Kitabedeki şiir:

Selvet Hoca giderisen Çorum'a
Bizi candan soranlara selam et
Vakit geldi lüzumu yok yoruma
Hasta gönlüm soranlara selam et

Aşmak için dağlar dolu önümde
Gezer feleksizler çevre yanımda
boynuma sarılıp iyi günümde
Kötü günde soranlara selam et

Ben Hakk'a inandım boşa uymadım
Eminimki ikrar verip caymadım
Bir serçenin şerefine kıymadım
Nice hatır kıranlara selam et

Başına iş gelse bir yiğit kulun
Değerimi olur paranın pulun
Eğer Kuşsaray'a uğrarsa yolun
Bana ikrar verenlere selam et

Mahzuni çalmıyor nedense sazım
Birbirine girdi baharım yazım
Bütün erenlere götür niyazım
Mertliğinde duranlara selam et
Parkın havuzunda serçeler yıkanırken.

Hiç yorum yok: