30 Nisan 2012 Pazartesi

Kapıları ve Pencereleri Verniklettim...

Evi yaparken doğaya uyum sağlasın diyerekten kapıları ve pencereleri ahşaptan yaptırmıştım. 
Uzun zamandan beri bu ahşap olan yerlere vernik attırmamıştım. 

Mermercim Yavuz Ustamı aradım, "Yavuzum, bana bu işlerden anlayan bir ustan varsa bul getir şu kapıları pencereleri vernikleyelim tertemiz bir görüntü çıksın meydana." demiştim. Sağ olsun Yavuz ustam Datçanın yerlilerinden Karaköylü Şerif ustayı getirdi. 

Şerif ustanın genç göründüğüne bakmayın 30 küsür yaşında, terbiyeli efendi bir arkadaş. Hemen malzemelerimizi alarak işe başladı. Önce kapı ve pencereleri zımparaladı.
Zımpara işi bitince fırçalarıyla vernikleri sürdü. 
Kapılar düz olmadığından parça yerlerini zımparalarken hayli uğraştı. 
Zımparalanan ahşap yerler pırıl pırıl meydana çıktı.  
Yalnız kapıları ve pencereleri verniklemedik. Balkonun ahşap kısımlarıyle bahçenin giriş kapısını da vernikledi. 
Vernik atıldıktan sonra 2-3 gün kuruması beklendi, 2-3 gün camlar pencereler açık olarak verniğin kuruması beklendi.

Ellerine sağlık Şerif Usta, gerçekten güzel oldu, teşekkürler...

Hiç yorum yok: