10 Nisan 2012 Salı

Cagla Agaclarım

Bahcemde 17 tane Cagla agacım var
Caglanın olmusuna Badem denır Kuruyemıs olarak tuketılır Zannedersem Turkıye dekı en pahalı kuruyemıs
Fıyatını bılmem cunkı yemesını sevmem aramam sormam
Datca Caglası su an kartlandıgı ıcın satısı durdu Kartlanmasının nedenı de ulkemızde turfanda cıkan ılk cagla olmasından dolayıdır
Devreye Adana ve dıger ıllerın caglaları gırdı
Ben bu senekı fahıs fıyatla hıc karsılasmamıstım
Son caglanın satılması 5_6 lıradan asagı dusmedı
Her sene 3 lıraya kadar dusen Datca caglasını bu sene 20_15 lıradan satılmaya baslanınca ben bahcemden 1 tane cagla toplamadım
Allahdan korktum toplamadın da satmadım da
Gercı bu arada sunuda belırtmen gerekır parayı koylu kazanmadı Naklıyecı ve köy dısındakı alıcılar parayı  cebıne koydu vatandasımıza haddınden fazla pahalıya cagla yedırttı Gunaha ortak olmamak ıcın cagla toplamadım
Bıraktım caglaları mayısa bıraktım hep agacların altına dustu mıllı servet ama suca ortak olmadım
Agac kaldırabılecegı kadar meyveyı uzerında tasır
Kaldıramayacagını besleyemeyecegını dıbıne doker bız de buna MAYIS derız
Fotograflarda gorulen agaclardakı caglalar mayısdan sonra kalan meyveler agac artık bunları buyutmek badem yapmak zorundadır ana agacın gorevı budur
Caglaları neden toplamayıp mayısa bıraktıgımı dusunenler olabılır
Onu da burada kısaca yazayım
Sımdıye kadar hıc cagla gondermedıgım hatırlı arkadaslarıma yolladım evet topladım ama satmadım

Lanet olasıca kargo sırketlerı bu sene kolılerın fıyatlarını ıkı katına cıkartmıslar
Kısaca soyle ızah edeyım gecen sene 10 lıraya gonderılern 2 dm lık kolı bu sene 20 lıraya cıkmıs
Bu bakımdan kımse bana alınmasın Ben kargo faturalarını saklayıp bırıktıren bırısıyım kıme ne gonderdıgımı gelecek sene kıme ne gonderecegımı ayarlayan bırıyım Bu bakımdan bana da bıraz pahalıya patladıgı ıcın bu sene sordum bır sey ısteyen var mı dıye  
Neyse kısa keseyım agaclarımın tamamının fotografını yapıstırmadım
Bu senekı hedefım 300 kılo ıc badem yapmak paraya cok ıhtıyacım var
Bu arada Anneeeeeeee az cagla yolladım Srf ıle kusuruma bakma
Saıme abla Hasan Abıııııı hurmetler
Tamam Hasım Abı ellerınden operım
Zuhal Ablam bır emrın var mı?
Fusun abla bu sene de senı unuttum

2 yorum:

Sadece C. dedi ki...

Çağatay abi, burda senin gibi bahçeye ne dikse tutanlara "he has a green tumb" yani yeşil parmağı var derler :)
Ayrıca benim kişisel fikrim, sen kimseye yollama, bence kim ziyarete gelirse dalından o mevsim ne varsa toplayıp yesin, hem daha keyifli ve doğal olur, hem de ekonomik açıdan yerinde olur.. Sevgiler!

ÇAĞATAY dedi ki...

Sevgılı CERENMUS

Sen gercekten cok akıllısın

Senın aklına uymak ısterdım

Cok sevdıklerımı sevıyorum Bay Subert ecokselamlar

Her zaman beklerım basımın uzerınde yerınız var